ההצהרה מגיעה על רקע ההודעה של ריינאייר שלא תחדש טיסות לישראל בחורף - אובדן של מיליון מושבים ו-22 קווים, בגלל סכסוך עם נמל התעופה בן גוריון על סלוטים ומתקני טרמינל 1. סכסוך ממנו התנערו בשות שדות התעופה, כשהודיעו כי "חברת ריינאייר ממשיכה לנסות לשכנע את הציבור שיש 'בעיה' בישראל – בזמן שהבעיה היחידה היא סירובה של החברה להפעיל את הטיסות שעליה התחייבה. כל הסלוטים שביקשה לחורף 2025–2026 ניתנו לה במלואם, והטיסות מיועדות לצאת מטרמינל 1 – בדיוק כפי שנעשה עם חברות הלואו־קוסט האחרות".
וויז אייר, חברת התעופה הבינלאומית הגדולה שפועל כיום בישראל, מפעילה 18 קווים ישירים מבן גוריון, וביניהם קווים לבודפשט, איטליה (רומא, מילאנו, נאפולי, ונציה), בולגריה (סופיה ווארנה), לרנקה, לונדון, יוון (אתונה וסלוניקי), וינה, פולין (ורשה וקרקוב), וילנה.
מחירי הכרטיסים מתחילים בכ-200 שקלים.
הצהרת המחויבות של וויז אייר מדגישה את השאיפה של החברה לייצר אפשרויות טיול אמינות ונגישות, תוך הדגשת תוכניותיה ארוכות הטווח לתל אביב ולישראל.