לפי דיווחים בתקשורת הטורקית, הנהלת החברה בוחנת מחדש את מדיניותה כלפי השוק הישראלי, ומקיימת בדיקות היתכנות להחזרת חלק מהטיסות לנתב”ג כבר במהלך השנה הקרובה. לפי הערכות בענף, מדובר בשלב זה בבחינה מוקדמת בלבד, אך בחוגי התעופה רואים בכך סימן ראשון להתקרבות אפשרית.
לפני המלחמה נחשבה טורקיה ליעד הפופולרי ביותר בקרב ישראלים: חבילות נופש לאנטליה, קניות באיסטנבול וטיסות המשך לאירופה ולמזרח הרחוק דרך נמל התעופה החדש בעיר.
בימי השיא הפעילה "טורקיש איירליינס" יותר מעשר טיסות יומיות בין תל אביב לאיסטנבול. ההפסקה הפתאומית של הפעילות הותירה חלל משמעותי בתעשיית התיירות, ותרמה לעלייה חדה במחירי כרטיסי הטיסה.
היחסים בין ירושלים לאנקרה הגיעו לשפל חסר תקדים בשנתיים האחרונות, אך נראה שבשבוע האחרון טורקיה מבקשת לאותת על גמישות מסוימת, על רקע ניסיונותיה למלא תפקיד בתהליכי התיווך האזוריים.
בהקשר זה, גורמים בענף התעופה מאשרים כי נבחנת האפשרות להשבת קווים מסחריים מוגבלים, ככל שמערכת היחסים המדינית תאפשר זאת.
על פי אתרים טורקיים, ייתכן כי החברה תבקש את אישור רשות שדות התעופה לשוב לפעילות מדורגת. ב"טורקיש" לא מסרו תגובה רשמית, אך בכירים בענף התעופה מביעים אופטימיות.
אם אכן תתממש החזרה, היא עשויה להיות בשורה משמעותית לנוסעים הישראלים. "טורקיש איירליינס", שנחשבת לאחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, הציעה בעבר כרטיסים זולים משמעותית לעומת מתחרותיה, ושימשה שער מרכזי ליעדים רחוקים - מאסיה ועד אמריקה הלטינית.
לצד התקווה, מומחים מזכירים כי "טורקיש איירליינס" היא חברה שמדינת טורקיה מחזיקה בה חלק משמעותי, ולכן כל החלטה אסטרטגית כפופה גם לשיקולים מדיניים.
נשיא טורקיה ארדואן שמר על קו ביקורתי כלפי ישראל בשנים האחרונות, אך בחודש האחרון נרשמו רמזים לריכוך מסוים בהתבטאויותיו - בעיקר סביב ניסיונות התיווך להפסקת האש. אם המגמה תימשך, גורמים מעריכים כי הטיסות עשויות לשוב כבר בסוף השנה.