עונת הקמפינג של השנה האחרונה בישראל ננעלה עם נתונים חסרי תקדים: אתרי הקמפינג ברחבי הארץ - מהגליל ועד הערבה - רשמו תפוסות כמעט מלאות לאורך כל חודשי הקיץ וחגי תשרי. אלפי משפחות, זוגות וחבורות צעירים העדיפו השנה את הלילה תחת כיפת השמיים על פני בתי מלון יקרים, וגילו מחדש את הפשטות והקסם שבטבע.
למה דווקא השנה?
כמה מגמות חברו יחד והפכו את הקמפינג הישראלי לסיפור הצלחה. המחירים הגבוהים של חופשות בארץ ובחו"ל דחפו ישראלים רבים לחפש אלטרנטיבה נגישה וזולה יותר; הרצון להתנתק מהמסכים ומהעומס העירוני הפך למוטיב מרכזי בבחירת יעדי הנופש; ובמקביל, התשתיות השתדרגו - מאתרים עם חשמל ומקלחות ועד “גלמפינג” יוקרתי עם מיטות ומזגן.
מטיילים מתוכננים, לא ספונטניים
אם בעבר קמפינג נחשב לפתרון זול ומאולתר, הרי שכיום מדובר בנופש מתוכנן היטב. רבים מזמינים מקום מראש, משכירים ציוד איכותי ואף משתתפים בפעילויות שטח - מסדנאות בישול בטבע ועד שיעורי יוגה על גדות הנחל. הקהל מגוון בהרבה: משפחות עם ילדים, זוגות שמחפשים רומנטיקה שקטה ואף קבוצות חברים שמעדיפים קמפינג על פני וילה מושכרת.
גם הרשויות המקומיות ויזמים פרטיים מזהים את הפוטנציאל, ומשקיעים בשדרוג אתרי הלינה: הצללות, מתקני מים, שירותים משודרגים ותאורה מתאימה. לפי נתוני משרד התיירות, בשנים האחרונות נפתחו עשרות אתרי קמפינג מוסדרים חדשים, חלקם משלבים אלמנטים של גלמפינג - קמפינג עם כל הפינוקים.
לאור ההצלחה הנוכחית, בענף מעריכים כי מגמת הקמפינג רק תתרחב. ישראל, עם מזג אוויר נוח ברוב חודשי השנה, מציעה עשרות אתרים מרהיבים. “קמפינג הפך לחלק מתרבות הפנאי שלנו,” מסכם לופו. “זו כבר לא תופעה חולפת, אלא סגנון נופש שמדבר אל הישראליות - פשוט, משפחתי ומלא חופש".