כיום אין אף חברת תעופה שמפעילה טיסות ישירות בין ישראל להודו, אבל ארקיע רוצה לשנות את זה. מנכ”ל החברה עוז ברלוביץ’ והנהלת ארקיע קיימו השבוע פגישה חשובה עם נציגי ממשלת הודו - שגריר הודו בישראל מר ג’. פ. סינג, והמזכיר הראשון והנספח הכלכלי של הודו ד”ר גאריקה טג’סוואר - במטרה לקדם חידוש הקשר האווירי בין שתי המדינות.
ארקיע הפעילה בעבר קווים ישירים להודו לפני תקופת הקורונה, והביעה לא אחת את רצונה לשוב ולחדש את הטיסות. גם במהלך הפגישה עם נציגי ממשלת הודו חזרה הנהלת החברה על מחויבותה לקדם את חידוש הקו כחלק מהרחבת הפעילות הבינלאומית והעמקת שיתופי הפעולה עם מדינות ידידותיות לישראל.
עוד עלה במהלך הפגישה כי כיום אין אף חברת תעופה המפעילה טיסות ישירות בין ישראל להודו, אף שמדובר ביעד חשוב ואהוב במיוחד על הישראלים - הן בהיבט התיירותי והן בהיבט הכלכלי והעסקי. הודו מהווה שותפה אסטרטגית ויעד מרכזי ליחסי החוץ של ישראל.
לארקיע, כך עלה בפגישה, יש את המטוסים המתאימים והמתקדמים ביותר להפעלת הקווים - מטוסי Airbus A321neo LR מדגם צר גוף לטווח ארוך, המסוגלים לטוס ישירות ליעדים כמו מומבאי, בנגלור, גואה ודלהי. מדובר במטוס יעיל וחסכוני במיוחד, המאפשר הפחתה משמעותית בעלויות ההפעלה לכ-500 דולר לטיסת הלוך ושוב, ובכך להפוך את הקו לכלכלי ונגיש הן לנוסעים תיירותיים והן למגזר העסקי.
אבל יש תנאי: חידוש הקו תלוי, בין היתר, בפתיחת המעבר האווירי מעל עומאן - צעד שיאפשר טיסה ישירה קצרה ויעילה יותר בין המדינות.
עוז ברלוביץ’, מנכ”ל ארקיע, אמר: “הודו היא יעד אסטרטגי עבור מדינת ישראל ועבור חברת ‘ארקיע’, הן מבחינה תיירותית והן עסקית. החיבור הישיר בין ישראל להודו הוא טבעי ומתבקש, ואנו ערוכים להפעילו באופן מיידי לכשיתאפשר, עם צי המטוסים החדיש והמתקדם שלנו".
ברלוביץ’ הודה לנציגי ממשלת הודו על הנכונות לחדש את הקו הישיר ועל השיח הפורה, והוסיף: “ארקיע תשמח להוסיף את הודו לפורטפוליו יעדיה ולהצטרף ליעדים המרכזיים של החברה כמו ניו יורק, תאילנד, וייטנאם וסרי לנקה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית להרחבת מפת היעדים הבינלאומית של החברה".