לא רק ישראל: מנכ"ל ריינאייר מצא לעצמו אויב חדש

מייקל אוליארי, מנכ"ל ריינאייר, מתח ביקורת חריפה על ממשלת בריטניה בגלל התוכניות להעלות מיסים על טיסות נוסעים. הוא תיאר את האוצר הבריטי כ"חסר תקווה" ו"חסר תועלת"

מיטל שרעבי צילום: פרטי
ריינאייר
ריינאייר | צילום: שאטרסטוק
2
גלריה

מייקל אוליארי, מנכ"ל ריינאייר הידוע בפיו החד ובמזגו הסוער, שוב מוצא לעצמו יעד חדש להתנגחות. אחרי שביטל את טיסות החברה לישראל  ואף התבטא בחריפות כלפי המדינה, כעת הוא מפנה את האש לעבר ממשלת בריטניה - ומאיים להמריא ממנה החוצה.

הסיבה? התוכניות של הממשלה להעלות מיסים על טיסות. אוליארי לא רק מתנגד - הוא מזהיר שהמדיניות הזאת תגרום לריינאייר ולחברות תעופה אחרות פשוט לקחת את המטוסים ולעוף למקום אחר.

בראיון ל-CNBC, אחרי שריינאייר דיווחה על רווחים טובים יותר מהצפוי, המנכ"ל תקף את ממשלת הלייבור. הוא הצביע על מגמה באירופה שבה מדינות כמו שוודיה, הונגריה, איטליה וקרואטיה מבטלות מסים סביבתיים ונהנות מצמיחה כלכלית.

אוליארי אמר: "אתה רואה שווקים כמו שוודיה, הונגריה, איטליה וקרואטיה שמבטלים מסים סביבתיים ואז יש לך את הפיגרות, כמו גרמניה, צרפת ורייצ'ל ריבס כאן בבריטניה, שבאופן מפתיע מדברות על רצון בצמיחה אבל מעלות מיסים על נסיעות אוויר - באי, בפריפריה של אירופה".

הוא הוסיף: "מה שמחזק שוב את האמונה שלי שלרייצ'ל ריבס אין מושג איך לספק צמיחה למרות העובדה שכתבנו לה והצענו לה צמיחה משמעותית, במיוחד באזורים של בריטניה".

מטוס ריינאייר
מטוס ריינאייר | צילום: REUTERS/Paul Hanna//File Photo

"הם לא יודעים אפילו לחשב"

המס שמדובר בו, APD (air passenger duty), זה מס שכל נוסע משלם על טיסות שיוצאות מבריטניה. בשנה שעברה, שרת האוצר רייצ'ל ריבס הכריזה על כללים מחמירים, וכחלק מתוכנית להגדיל הכנסות ציבוריות ולעודד נסיעות ברות-קיימא, הממשלה מתכננת להעלות את ה-APD החל מאפריל הבא - העלאה של 50% למטוסים פרטיים והעלאות כלליות לטיסות אחרות. ה-APD מביא לממשלה כ-4.7 מיליארד ליש"ט בשנה.

אוליארי אמר שההעלאה תייצג מס של כמעט 33% על המחיר הממוצע של טיסת ריינאייר, שעומד על כ-45 ליש"ט. "זה מגוחך", הוא אמר. "כתבנו לרייצ'ל ריבס כשהיא נבחרה לראשונה ואמרנו שאנחנו יכולים לספק לה צמיחה של 50% בתנועה, לא בלונדון, אלא באזורים של בריטניה, שם הם באמת צריכים צמיחה במושבים האדומים האלה. פשוט תבטלו את ה-APD מחוץ ללונדון. אתם יודעים, לונדון מלאה, לונדון יכולה לשלם את ה-APD, אבל תבטלו אותו מחוץ ללונדון".

כשנשאל האם היו שיחות חדשות עם האוצר לקראת התקציב השנתי ב-26 בנובמבר, אוליארי השיב: "לא, הם חסרי תקווה".

"קיבלנו מכתב טיפשי שאומר 'העלאה של 2 ליש"ט ב-APD היא רק 1% ממחירי הכרטיסים הממוצעים'. עכשיו, אני לא יודע איפה הם קונים את הכרטיסים שלהם אבל מחיר הכרטיס הממוצע שלנו הוא 45 ליש"ט, אז העלאה של 2 ליש"ט היא העלאה של 5%. הם לא יכולים אפילו לעשות את החישובים שלהם... הם חסרי תועלת", אמר אוליארי.

אם ריבס תעלה את ה-APD שוב בתקציב השנתי, המנכ"ל של ריינאייר אמר שהחברה תשקול להעביר מטוסים למדינות שמקילות על המסים הסביבתיים שלהן, תוך ציון שוודיה, הונגריה ואיטליה כאפשרויות פוטנציאליות.

תגיות:
בריטניה
/
טיסות
/
לואו קוסט
/
ריינאייר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף