כשהקור מגיע לאירופה, האירופאים מחפשים שמש. והשנה, הם מחפשים אותה רחוק - מאוד רחוק. חברת מאסטרקארד מפרסמת נתוני אמת של הוצאות כרטיסי אשראי על טיסות לתקופת חג המולד הקרובה (נובמבר ודצמבר 2025), שצפויה להתאפיין בעלייה ניכרת בהוצאות התיירות של האירופאים ובחיפוש אחר "חופשות שמש" חורפיות ביעדים רחוקים, חלקם הגדול מחוץ ליבשת אירופה.
ניתוח נתוני ההוצאות של מאסטרקארד מגלה כי תיירים פונים ליעדים מרוחקים כמו תאילנד, מצרים וטוקיו. המגמה המפתיעה: שישה מיעדי הנסיעה הצומחים ביותר השנה נמצאים מחוץ לאירופה, לעומת יעד אחד בלבד בשנה שעברה (מרקש).
רשימת היעדים הצומחים ביותר:
למה דווקא עכשיו?
העדפה זו ליעדים רחוקים יותר משקפת בין היתר את התחזקות היורו שהפכה את החופשות מחוץ לאירופה לנגישות יותר, וכן את המשך העלייה בכוח הקנייה של הצרכנים כאשר שיעור הצמיחה בשכר עולה על האינפלציה במרבית מדינות אירופה.
מנתוני מאסטרקארד עולה כי חלה עלייה של 3.1% בהוצאות הקמעונאיות באירופה (ללא רכבים) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההוצאות על מתנות לקראת החגים הן על אופנה וביגוד, קוסמטיקה, מסעדות ומופעים, על פני רכישות גדולות.
מגמה זו בולטת במיוחד בקרב הדור הצעיר (דור ה-Z ודור האלפא) שמוביל צריכה של אופנה יד שנייה וקוסמטיקה, לצד מודעות סביבתית ותקציבית גבוהה.