הנתונים מאשרים שסגמנט התיירות העצמאית, הליבה של מודל העסקי של קבוצת אברהם, הוא בין הראשונים להתאושש. העלייה החדה ביותר התרחשה בחודשיים האחרונים: אוקטובר: עלייה של 38% לעומת ספטמבר, קפיצה מ-1,048 ל-1,451 לילות אירוח; נובמבר: עלייה נוספת של 30% לעומת אוקטובר, 1,881 לילות אירוח.
בששת החודשים האחרונים התארחו ברשת תיירים מ-91 ארצות מוצא שונות, מגוון רחב יותר אף מהתקופה שלפני המלחמה. ארצות המוצא המובילות כוללות את ארצות הברית, גרמניה, צרפת, בריטניה, רוסיה, קנדה, הולנד, אוסטרליה וברזיל.
הגורמים להתאוששות
העלייה המשמעותית מיוחסת לשני גורמים מרכזיים: סיום המלחמה עם איראן, שתרם לתחושת הביטחון והיציבות באזור, וחתימת תוכנית 20 הנקודות של טראמפ, שיצרה אווירה חיובית בקרב תיירים פוטנציאליים. וכמובן להחזרת קווי התעופה של חברות זרות לארץ.
עם זאת, שאולוף מביע דאגה מהמצב הכלכלי של הענף: "ספגנו 5 שנים בלתי אפשריות, בלשון המעטה, וכולי תקווה שהמצב פה מעתה והלאה ישתפר ושלא נחזור אחורה". הוא מוסיף כי "כל הגורמים שמתעסקים בזה במדינה, ובראש ובראשונה משרד התיירות, חייב להבין את המצב המאתגר ולהקצות המון משאבים ואנרגיה כדי לשקם פה את הענף החשוב הזה".
עוד הוא מתריע: "בפועל לצערנו קורה בדיוק ההפך ובזמן שהתיירות הנכנסת מנסה להתאושש, משרד האוצר שוקל בשנית ובשלישית, באופן לא ברור, לבטל את הפטור ממע"מ על תיירים - צעד שעלול לפגוע בצורה אנושה בענף".