הנתונים מציבים את מרוקו על מסלול ברור לשנת שיא היסטורית בתיירות, ומחזקים את מגמת ההתאוששות והצמיחה שנרשמת מאז תום מגבלות הקורונה. גם בחלוקה חודשית נרשמת יציבות: בחודש ספטמבר לבדו הגיעו למרוקו כ־1.4 מיליון תיירים - גידול של 9% לעומת ספטמבר 2024. מדובר בהמשך ישיר למגמה שנרשמה לאורך השנה כולה, ולא בקפיצה חד־פעמית.
מה עומד מאחורי ההצלחה?
במשרד התיירות המקומי מייחסים את העלייה לשילוב של כמה מהלכים מרכזיים: הרחבת הקישוריות האווירית - פתיחת קווי טיסה ישירים חדשים מערים באירופה, בצפון אמריקה ובאזור הים התיכון, שהפכו את מרוקו ליעד נגיש יותר. שיווק ממוקד לשווקים שונים - קמפיינים ייעודיים לתיירות תרבות, חופים, קולינריה, מדבר ונופש עירוני. השקעה בחוויית המבקר - שדרוג תשתיות תיירות, פתיחת מלונות חדשים, שיפור אתרים והכשרת כוח אדם בענף.
במרוקו מדגישים כי היעד אינו רק הגדלת מספר המבקרים, אלא גם פיזור התיירות מעבר למוקדים המרכזיים כמו מרקש וקזבלנקה, כך שגם אזורים פריפריאליים ייהנו מההכנסות.
למומנטום הקיים צפויים להצטרף גם אירועים בינלאומיים משמעותיים. בדצמבר 2025 מארחת מרוקו את גביע אפריקה לאומות (AFCON) - אירוע שצפוי להביא מאות אלפי מבקרים נוספים. בהמשך, מרוקו צפויה לארח יחד עם ספרד ופורטוגל את מונדיאל 2030, מהלך שעשוי לחזק עוד יותר את מיתוגה כיעד תיירותי גלובלי.
אם המגמה הנוכחית תימשך, מרוקו עשויה לסיים את 2025 עם כ־20 מיליון תיירים - נתון משמעותי במיוחד למדינה שמונה כ־37 מיליון תושבים. ענף התיירות כבר מהווה מקור פרנסה מרכזי למאות אלפי עובדים, ומשפיע על תחומי המלונאות, התחבורה, הקולינריה והמלאכה המקומית.