אחרי שנתיים שבהן כל הזמנת טיסה הרגישה כמו רולטה של מחירים, שנת 2026 מסתמנת כשינוי כיוון אמיתי בשוק התעופה הישראלי. לראשונה מאז הקורונה והמלחמה, המגמה מתהפכת: יותר טיסות, יותר חברות - ופחות כסף.
המחירים יורדים - וזה לא מקרי
כמעט 60 חברות תעופה כבר פועלות כיום מנתב״ג, ומספרן צפוי לגדול. חזרתן של חברות זרות, לצד התרחבות אגרסיבית של החברות הישראליות, יוצרת עודף היצע - תרחיש שכמעט לא נראה כאן בשנים האחרונות.
“אם גם בסיס Wizz Air ייפתח מחדש, השוק ייכנס לרמת תחרות שלא הכרנו מאז 2019”, אומרת כהן עורקבי. “לראשונה מזה יותר משנתיים, ההיצע יהיה גדול מהביקוש - והמחירים יגיבו בהתאם”.
החברות הישראליות מציפות את השוק
בזמן שהחברות הזרות נעדרו, החברות הישראליות מילאו את החלל - ועכשיו הן נשארות. ישראייר וארקיע, שלפני המלחמה הפעילו צי מצומצם של 5-6 מטוסים, מתכננות לפעול ב־2026 עם כ־18 מטוסים כל אחת. סאן דור צפויה להפעיל כ־7 מטוסים, ואל על ממשיכה להתרחב.
כשמוסיפים לכך חברות בבעלות ישראלית הפועלות מאירופה - מתקבלת שליטה כמעט מלאה בשוק הטיסות לאירופה. “זו תנועת מלקחיים על המחירים”, מסבירה כהן עורקבי. “הרבה מושבים, דלק זול יחסית ודולר חלש - שילוב שמוביל לירידות”.
כך למשל, איטליה צפויה ליהנות מ־40 עד 50 טיסות שבועיות - פי ארבעה ויותר מהיקף הפעילות בתקופת המלחמה.
לאן הישראלים טסים ב־2026?
יפן, וייטנאם ודרום קוריאה חוזרות לרשימות המבוקשים, לצד תאילנד שתמיד שם. למרות מחירי טיסות גבוהים ומיעוט קווים ישירים, הצטיידות של החברות הישראליות במטוסים רחבי גוף צפויה להגדיל היצע ולמתן מחירים. גם היחלשות הדולר והיין היפני מוזילה את עלויות הקרקע - ומאפשרת חבילות משתלמות יותר.
מפת התיירות משתנה
המלחמה לא רק ייקרה טיסות - היא שינתה העדפות. מערב אירופה נפגעת מתחושת חוסר ביטחון ואנטישמיות, בעוד יעדים “נוחים” יותר לישראלים - הבלקן ומזרח אירופה - פורחים.
גם ההתנהגות משתנה, אחרי תקופה של הזמנות ברגע האחרון, הישראלים חוזרים להזמין חודשים מראש - ומגלים שהמחירים מתגמלים תכנון מוקדם. במקביל, עונות השוליים כבר לא נתפסות כפשרה.
הבינה המלאכותית נכנסת חזק לתכנון חופשות, השוואות מחירים ותרגום - וחברות התיירות משקיעות בהטמעה מהירה כדי לא להישאר מאחור.
כמו כן, יותר ישראלים מחפשים חופשות עם משמעות: רוגע, בריאות, חיבור לעצמם. המונח Whycation כבר לא טרנד, אלא צורך - עם עלייה חדה בחופשות ספא, Wellness ו־Longevity.
ומה עם תיירים שמגיעים לישראל?
כאן התמונה פחות מעודדת. התיירות היוצאת מתאוששת, אך הנכנסת עדיין מקרטעת. “שיקום תדמית תיירותית הוא תהליך ארוך”, מסכמת כהן עורקבי. “אבל אם נתחיל לפעול מוקדם, ובהנחה של יציבות ביטחונית - 2026 יכולה להיות גם שנת החזרה של התיירים לישראל”.