שופינג ביפן? הטעות הקטנה שבגללה תפסידו את החזר המס

החל מ-1 בנובמבר תיירים ביפן לא יקבלו עוד את הפטור ממס בחנויות. במקום זאת, הם ישלמו את המחיר המלא ויקבלו את המס בחזרה רק לאחר שהמכס יאשר כי הקניות אכן יוצאות אתכם. ומה קורה אם הקניות כבר שלחתם מזוודה?

מיטל שרעבי צילום: פרטי
עקבו אחרינו
אוסקה, יפן
אוסקה, יפן | צילום: שאטרסטוק
2
גלריה

מי שמתכנן מסע קניות ביפן בתקופה הקרובה, כדאי שיכניס שינוי אחד חשוב לתכנון הנסיעה. החל מ-1 בנובמבר 2026 תשתנה שיטת ה־Tax Free לתיירים, והטבת המס לא תינתן עוד במעמד הרכישה כפי שנהוג כיום.

לפי השיטה החדשה, תיירים ישלמו בחנות את מלוא מחיר המוצר, כולל מס הצריכה היפני. את המס ניתן יהיה לקבל בחזרה רק לאחר היציאה מיפן, בכפוף לאישור המכס שהמוצרים שנרכשו אכן יוצאים מהמדינה, כפי שנהוג ברוב המדינות בעולם.

אל תמהרו למסור את המזוודה

המשמעות עבור המטיילים היא בעיקר שינוי בסדר הפעולות. אחד הפרטים החשובים ביותר, נוגע למוצרים שהוכנסו לכבודה שנשלחת לבטן המטוס. במסגרת הליך היציאה, המכס עשוי לבקש לראות את המוצרים שנרכשו כדי לוודא שהם אכן יוצאים מהמדינה. לכן, מי שמתכנן להכניס את הקניות למזוודה שעליה הוא מתכוון לבצע צ'ק־אין, צריך להשלים את הליך המכס לפני מסירת המזוודה.

טוקיו, יפן. היעד החם אצל הישראלים
טוקיו, יפן. היעד החם אצל הישראלים | צילום: שאטרסטוק

כלומר, לא כדאי להגיע לשדה התעופה ברגע האחרון, למסור את הכבודה ואז להיזכר שיש בה מוצרים שנרכשו במסגרת ה-Tax Free. אם המכס יבקש לראות את הקניות, הן כבר לא יהיו בהישג יד ולא תוכלו לקבל את ההחזר. לכן ההמלצה לנוסעים היא להגיע לשדה עם מספיק זמן, להשאיר את המוצרים זמינים לבדיקה ולבצע את הליך האימות לפני מסירת הכבודה, במקרה שהדבר נדרש.

הטבת המס מיועדת לתיירים שרוכשים מוצרים ולוקחים אותם איתם אל מחוץ למדינה. בהתאם לכללים החדשים, המוצרים צריכים לצאת מיפן בתוך 90 יום ממועד הרכישה.

בחלק מנמלי התעופה ניתן יהיה להשתמש גם במערכת Visit Japan Web כחלק מהליך האימות ביציאה, בהתאם לאופן שבו יופעל התהליך במקום.

תגיות:
שופינג
/
יפן
/
מכס
/
החזר מס
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף