עם תובנות שנאספו מלמעלה מ-30,000 מטיילים ומטיילות מ-32 מדינות וטריטוריות, במחקר הציגו המשיבים כי האופן שבו הטיול שלהם משפיע על הסביבה נמצא אצלם בחשיבות עליונה. 67% מהמטיילים הישראלים ו-71% מהמטיילים ברחבי העולם טענו כי הם רוצים לטייל בצורה יותר ידידותית לסביבה במהלך 12 החודשים הקרובים – עלייה של 84% בקרב המטיילים הישראלים, לעומת מה שפורסם בנתוני החברה בשנת 2021.
ממצא מעודד עוד יותר נוגע ל-33% מהמטיילים הישראלים ו-46% מהמטיילים ברחבי העולם שטענו שהם שהו במקום אירוח ידידותי לסביבה במהלך השנה האחרונה. בקרב מי ששהו במקום אירוח ידידותי לסביבה ב-12 החודשים האחרונים, הסיבות לבחירה משתנות:
בעוד ש-70% מהמטיילים הישראלים ו-78% מהמטיילים ברחבי העולם מתכוונים לשהות במקום אירוח ידידותי לסביבה לפחות פעם אחת בשנה הקרובה, עדיין יש לא מעט מה לעשות כדי שאפשרויות ידידותיות לסביבה בתחום התיירות יהיו זמינות וקלות יותר לאיתור עבור כולם. מתוך מי שלא שהו במקומות אירוח ידידותיים לסביבה במהלך השנה האחרונה, 48% מהמטיילים הישראלים (31% מטיילים גלובליים) העידו שהם כלל לא ידעו שישנם מקומות כאלה.
אמנם מדובר בירידה של 37% (5% בקרב המטיילים הגלובליים) משנת 2021, שמעידה על כך שהמודעות עולה, אבל עדיין למעלה משליש 35% מהמטיילים הישראלים (29% מהמטיילים הגלובליים) אמרו שהם גם לא יודעים איך למצוא את מקומות האירוח האלה. 68% מהמטיילים הישראלים (56% מהמטיילים הגלובליים) מודים שהם לא בודקים באופן יזום מה המאמצים שמקום אירוח משקיע לטובת הסביבה לפני שהם מזמינים, אבל שאם המידע יהיה נגיש, הם יתייחסו אליו. הנתון הזה מדגיש אפילו יותר את החשיבות של הפיכת המידע בנוגע לפעילויות ידידותיות לסביבה לשקוף ומובן לקהל רחב של נוסעים ונוסעות.
לגבי תכנון חופשות עתידיות, 36% מהמטיילים הישראלים וכ-40% מהמטיילים הגלובליים אמרו שהם יהיו מוכנים לנסוע לחופשה אך ורק בתקופה שמחוץ לעונת השיא כדי להימנע מצפיפות יתר, ו-36% מהמטיילים הישראלים (64% מהמטיילים הגלובליים) סיפרו שיימנעו מאטרקציות ויעדי תיירות פופולריים כדי להבטיח פיזור אחיד יותר של ההשפעה והיתרונות של הביקור שלהם. 26% מהמטיילים הישראלים ו-31% מטיילים גלובליים, אפילו יהיו מוכנים לבחור חלופה ליעד המועדף עליהם, כדי להימנע מצפיפות יתר.
לעומת זאת, 37% מהמטיילים בישראל ו-42% מהמטיילים בעולם מתקשים למצוא יעדים מושכים שהם פחות צפופים, ו-32% מהמטיילים בישראל ו-34% מהמטיילים בעולם מרגישים שבלתי אפשרי למצוא חלופות ידידותיות לסביבה בערים או ביעדים תיירותיים פופולריים. המידע הזה מצביע על הזדמנות לפלטפורמות נסיעות וטיולים לעבוד עם ספקי מקומות אירוח ביעדים הפופולריים, כדי לעזור להם להתקדם בתהליך הידידותיות לסביבה, להבליט יותר אפשרויות כאלה וגם לעזור ללקוחות לגלות זמנים ומקומות חלופיים לטיולים וחופשות, מבלי לפגוע בחוויה.
למרות הרצון לתת בחזרה ולהתחבר לקהילה המקומית במהלך הטיולים בעולם, 34% מהמטיילים ברחבי הגלובוס אומרים שהם לא יודעים איך או איפה למצוא את הפעילויות או הסיורים שמבטיחים השפעה חיובית ונתינה לקהילה המקומית וכאשר מדברים על מטיילים ישראלים – האחוז גבוה אף יותר ועומד על 39%.
כשמדובר בהזמנת כרטיסים לתחבורה ציבורית במהלך טיול, 40% מהמטיילים בעולם מחפשים באופן פעיל מידע על אפשרויות סביבתיות יותר. האחוז נמוך יותר כאשר מדובר במטיילים ישראלים, עם 19% מטיילים שהעידו כך. בעוד ש-64% מהמטיילים הישראלים ו-54% מהמטיילים הגלובליים מספרים שהם לא מחפשים באופן יזום אפשרויות תחבורה ידידותיות לסביבה, הם עדיין מעידים כי מדובר בגורם שמשפיע על דרכי ביצוע ההזמנות שלהם, כמו גם על שביעות הרצון שלהם מהשירות.
לדוגמה, למרות ש-37% מהמטיילים הישראלים ו-31% מהמטיילים הגלובליים אומרים שפעילויות למען הסביבה לא משחקות תפקיד מרכזי בבחירת התחבורה שלהם, הם מדווחים שפעולות כאלה בסופו של דבר אכן עשויות להשפיע על הבחירה הסופית שלהם. כשליש מהמטיילים הישראלים (33%) ו-23% מהמטיילים הגלובליים אומרים שקיימות לא מהווה שיקול בבחירת אמצעי התחבורה שלהם – אבל לצד זאת הם כן מרגישים טוב יותר כשהם יודעים שאמצעי התחבורה שהם הזמינו מתחשבים יותר בסביבה. כל אלו מאפשרות לייצר הזדמנויות חדשות להגדיל את המודעות לאפשרויות ידידותיות לסביבה במהלך חווית הנסיעה כולה.
חברת Booking.com נותרה ניטרלית בפליטת פחמן בפעילות שלה ב-2021, ועברה ל-100% חשמל מתחדש לקראת סוף 2021. מדובר בצעד חשוב כחלק מתרומת החברה לתוכנית הפעולה האקלימית Climate Action Plan)) של Booking Holdings שפורסמה לאחרונה. תוכנית הפעולה האקלימית היא הראשונה מסוגה בין חברות תיירות אונליין. היא מהווה מסגרת אסטרטגית לדרכים שבהן Booking Holdings מתכוונת להפוך את האופרציות והשירותים שלה ואת ענף הטיולים והנסיעות ליותר בר קיימא. בהתאם להגדרות ולמדידות שנקבעו על ידי (Science Based Targets SBTi), תוכנית הפעולה האקלימית כוללת יעדים שאפתניים שמטרתם לסייע לחברה להפחית ב-95% את הפליטות בקטגוריות הפליטות 1 ו-2 עד סוף 2030, להפחית את הפליטות בקטגוריה 3 ב-50% עד 2030, ולהגיע לאפס פליטות נטו עד 2040.
"לצד הביקוש הגובר למשאבי הטבע שלנו וההשפעה הבלתי ניתנת להכחשה שיש לאורח החיים שלנו על הסביבה, אנו מחויבים במאת האחוזים להוביל את התעשייה בהתוויית מסלול מודע ואחראי יותר לעתיד התיירות", אמר גלן פוגל, מנכ"ל Booking.com. "יש לנו יעדים שאפתניים לגבי מה שאנחנו רוצים להשיג, אבל יחד עם השותפים שלנו בכל התעשייה והתשוקה של העובדים שלנו, אנחנו יכולים להמשיך ולהקל על כולם ועל כולן לחוות את העולם בצורה מודעת ואחראית יותר. אנחנו מאמינים שטיולים ונסיעות מסביב לעולם הם – וצריכים להישאר – כוח חיובי רב עוצמה, שמשפרים את ההבנה התרבותית שלנו, יוצרים הזדמנויות חברתיות וכלכליות לאינספור קהילות, ויש להם פוטנציאל לעזור להחיות את הכוכב שלנו ולהגן עליו לטווח ארוך".
לפרטים נוספים על תוכנית הפעולה האקלימית של Booking Holdings וכדי להציג ולהוריד את דו"ח הקיימות השנתי השלישי של החברה, שמפרט יוזמות של החברה לאורך שנת 2021 ליצירת מעורבות אחראית עם העולם, להנעת ערך חברתי לטווח ארוך ולקידום תעשיית נסיעות וטיולים ידידותית יותר לסביבה, בקרו בכתובת: bookingholdings.com/sustainability.