הנתונים מראים כי מחצית מהישראלים (50%) הגאים ו-55% מחברי הקהילה הגאה בעולם חוו אפליה במהלך טיול כלשהו בעבר, כאשר 21% מהישראלים ו-28% מתיירי העולם הגאים הרגישו שהתייחסו אליהם על פי סטראוטיפ מסוים, ויש כאלה שהעידו שתיירים אחרים (12% ישראלים, 18% גלובליים) ו/או תושבים מקומיים (11% ישראלים, 17% גלובליים) נעצו בהם מבטים, צחקו עליהם או התעללו בהם מילולית במהלך החופשה.
בשל כך, חברי הקהילה הגאה מתמודדים עם סוגיות מורכבות הרבה יותר בבואם לתכנן טיולים או חופשות – החל מבחירת היעד ועד לסוג הפעילויות שהם משתתפים בהן. בהתאם לזאת, 49% מהתיירים הגאים בישראל ו-60% מחברי הקהילה בעולם מעידים כי העובדה שהם חלק מהקהילה הגאה משפיעה על ההחלטות שלהם בשלבי התכנון של הנסיעה. לדוגמה, באשר לבחירת היעד, מחצית מהישראלים (50%) ו-64% מהתיירים הגאים בעולם מספרים שהם לוקחים בחשבון היבטים שיאפשרו להם לשמור על הבטיחות והבריאות הנפשית שלהם – תחושה זו הייתה הכי משמעותית בקרב אלו ברחבי העולם שמזדהים או מזדהות כקווירים וקוויריות (75%) או כהומואים ולסביות (74%).
בנוסף, 47% מהישראלים הגאים ומעט יותר (51%) בעולם מרגישים שההשתייכות שלהם לקהילה השפיעה על רשימת היעדים שהם היו רוצים לבקר בהם, 53% מהישראלים ו-58% מהמטיילים הגלובליים מאמינים שההשתייכות לקהילה משפיעה על בחירת האנשים שהם בוחרים לנסוע איתם, ו-46% מהישראלים ו-55% מהתיירים הגלובליים ציינו שזה משפיע על אופי הפעילויות שהם משתתפים בהן במהלך טיול או חופשה.
עוד נתון מעניין הוא שמעט מעל למחצית (53%) מהישראלים ו-62% מהמטיילים הגאים ברחבי הגלובוס אומרים שהעובדה שהם חלק מהקהילה הגאה, דווקא מעצימה את תחושת הביטחון שלהם כתיירים ותיירות. 71% מהישראלים מסבירים שהם מרגישים ביטחון לטייל ביעדים שבהם מעניין אותם לבקר ואילו בקרב התיירים הגאים בעולם הנתון עומד על 84%.
19% מהמטיילים הישראלים מהקהילה ו-25% מהחברים בקהילה בעולם סיפרו שלפני ההגעה למקום האירוח, הייתה להם אינטראקציה ידידותית ואינפורמטיבית עם צוות המקום. נתונים די דומים (19% ישראלים ו-26% גלובליים) אמרו שבמהלך השהייה גם הציעו להם טיפים ומידע לגבי האזור שבו הם שוהים. בנוגע לרושם הראשון שאין שני לו, מעודד לדעת שכחמישית מהישראלים (21%) וכמעט שליש (31%) מהתיירים בקהילה הגאה ציינו שהם קיבלו רושם ראשוני מעולה מהיעד כשהגיעו אליו, דבר שבא לידי ביטוי בקבלת פנים יפה או ביחס ידידותי מהצוות.
התיירות והתיירים מהקהילה הגאה רוצים להעמיק את החיבור שלהם עם הקהילה הגאה במטרה להעשיר את חוויית החופשה כולה. הם גם מצפים ממותגים שונים לתמוך ולהכיר בקהילה. כך למשל קרוב למחצית מקהילת הלהט"ב בישראל (44%) ו-55% מהקהילה בעולם יעדיפו לבחור אטרקציות ופעילויות שמותאמות לקהילה הגאה. 37% מהישראלים הגאים ו-55% מהתיירים הגאים בעולם גם עורכים מחקר על מקומות אירוח, מותגים ואטרקציות לפני ביצוע ההזמנה, כדי להבין עד כמה הם תומכים בקהילה הגאה. כתוצאה מהמחקר המקדים הזה, 43% מחברי הקהילה הישראלים והרוב (64%) בקרב חברי הקהילה הגלובליים יעדיפו לבחור את המותגים שכן מביעים תמיכה בקהילה.
על מנת לייצר חוויית תיירות שבה כולם מרגישים רצויים, חברת Booking.com פועלת כדי לסלול את הדרך לעולם שבו ביטוי המפתח הוא "לטייל בגאווה" (Travel Proud). באוגוסט 2021, Booking.com השיקה את Proud Hospitality – תוכנית הכשרה שמיועדת לשותפי האירוח שלה ברחבי העולם, שזמינה כעת בשפות אנגלית וצרפתית, ועתידה להיות זמינה בקרוב גם בגרמנית וספרדית. נכון להיום, ליותר מ-10,000 מקומות אירוח מ-95 מדינות וטריטוריות כבר יש את התווית Proud Certified בפלטפורמת ההזמנות שלה.
"אנחנו ב-Booking.com מאמינים שצריך לאפשר לכולם ולכולן לחוות את העולם ולהיות מי שהם באמת – תמיד", אומר אריין דייק, סמנכ"ל בכיר ב-Booking.com, הממונה גם על תחום השיווק: "– התיירות והתיירים מהקהילה הגאה רוצים ממש כמו כל אחד אחר ליהנות מהאפשרויות לקחת את הזמן כדי להירגע, לחוות תרבויות שונות ועוד, והתעשייה צריכה להפוך לנורמה את המציאות שבה כולם נהנים מקבלת פנים חמה – לא משנה את מי הם אוהבים, איך הן מזדהות או מאיפה הן והם מגיעים ומגיעות. כהומוסקסואל, כשטיילתי בעולם נתקלתי במחסומים ובאפליה, אבל במרוצת השנים גם ראיתי שיש התקדמות ושינוי. בכך שאנחנו סוללים את הדרך לתעשייה שבה לכל אחד ואחת יש מקום, אנחנו מקווים להכשיר את הקרקע לשינוי נרחב יותר שיעלה את הסטנדרט בענף התיירות לטובת כולם."