הסיסמה שנבחרה לקמפיין של מטב: "הזיקנה לא הורגת - זו הבדידות"

נבחר הסלוגן שילווה את מסע הפרסום של העמותה הפועלת לשיפור רווחת הקשישים בארץ שמטרתו להעלות את המודעות לבדידות בקרב המבוגרים

משה כהן צילום: מעריב אונליין
קשישים
קשישים | צילום: אלוני מור

"אל תשליכני לעת זקנה", זו קריאת תחנונים של מבוגרים רבים בישראל המוצאים את עצמם פעמים רבות לבדם בין ארבעה קירות. הבדידות אינה רק כואבת, היא אחד הגורמים העיקריים להידרדרות במצב בריאותם של בני 65 ומעלה.

עשרות סלוגנים נשלחו לתחרות ונבחנו על ידי צוות השופטים - עידו הר־טוב, מנכ"ל גיתם BBDO; גולן בר יוסף, עורך "מעריב"; רוני רימון, מייסד ושותף ברימון כהן ושות'; תא"ל (מיל') אבי בניהו, מייסד בניהו־אסטרטגיה וייעוץ בע"מ; ליאור שטרסברג, מנכ"ל מטב; ושירה אהרונסון, סמנכ"ל שיווק במטב. הסיסמה שנבחרה: "הזקנה לא הורגת - זו הבדידות".

"אנשים מפחדים מהזקנה", הסבירה מיכל פיינשטיין, מחברת הסלוגן הזוכה. "כשאדם צעיר מאבד מישהו קרוב זה כואב, אבל החיים מאלצים אותו לקום ולהמשיך. יש לו משפחה וחברים שנותנים לו כוחות.

"אדם מבוגר, שרוב חייו מאחוריו, נאלץ להתמודד עם הכאב לבד, יום יום. הוא שוקע בזיכרונות ובגעגועים ואין לו עם מי לחלוק את כאבו. בסופו של דבר אנשים לא מפחדים מהזקנה כמו שהם מפחדים להישאר לבד".

"שמחנו לראות את ההשתתפות היפה בתחרות, קיבלנו סיסמאות מרגשות והבחירה הייתה קשה", סיפר שטרסברג."הסיסמה שנבחרה תלווה את הקמפיין שנשיק בשנת 2019".

"לבדידות יש השפעות דרמטיות על איכות החיים וגם על הבריאות, ואין לקבלה כגזרת גורל. יש דברים רבים שאפשר לעשות כדי להפיג את הבדידות שחשים מבוגרים ולעודד את שילובם בקהילה".

תגיות:
בדידות
/
קמפיין
/
זיקנה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף