כוחות צה"ל פעלו הבוקר (שישי) בקסבה שבעיר שכם, במטרה לעצור את חירי שאהין וחמזה מקבול, תושבי המקום, החשודים בביצוע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה, לפני יומיים בהר ברכה. בעת ניסיון המעצר, השניים פתחו באש לעבר הלוחמים. בתגובה השיבו הכוחות בירי, ולבסוף כוחות ימ"מ במקום חיסלו את שני המחבלים. 

גלנט: "חמושי ג'נין ברחו או הסתתדרו"; בצה"ל מוטרדים מהיקף המטענים
דובר צה"ל על המבצע בג'נין: "נחזור למחנה לעצור את המחבלים שברחו"

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שוחח עם מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו, בירך אותו ואת הלוחמים על חיסול המחבלים בשכם, ואמר: "מכאן אנחנו מוציאים קריאה ברורה לממשלת ישראל להחזיר באופן מיידי את המחסומים הבטחוניים. אם המחסומים היו חוזרים יתכן מאוד שלא יכול היה להתבצע פיגוע הירי הזה בהר גריזים, לא יכול היה להתבצע הפיגוע הקטלני אתמול ליד קדומים. אני דורש מהממשלה החזירו את המחסומים, את המומנטום החיוני של הפעולה בגנין צריך להעביר לכל חלקי יו"ש שנדרשים יותר לעומק לצפון השומרון וגב ההר צריך לשנות את ההשוואה ולהכריע את הטרור, זה בידיים של הממשלה. העם מצפה ויתן לכם את הגב".

לא נרשמו נפגעים בקרב הכוחות. מה שהוביל לפעולה, היה מידע מודיעיני מדויק, שהצביע על המיקום שבו נמצאים השניים. כמו כן, במהלך הפעילות נתפסו כלי נשק אשר חשודים ששימשו את השניים.

פעילות כוחות צה"ל במרחב העיר ג'נין. קרדיט: דובר צה"ל
הפעילות הכוחות בשכם, מגיע מספר ימים לאחר סיום מבצע "בית וגן" של כוחות הביטחון בג'נין. לאחר סיום המבצע ויציאת הכוחות מהשטח, מסר שר הביטחון יואב גלנט: "סיימנו מבצע מורכב נגד ארגוני טרור שונים במחנה הפליטים ג'נין. קטענו את מפעל ייצור הטרור בג'נין עם עשרות אתרים בהם היו בתי מלאכה לייצור מטענים, מעבדות ואמצעי אבטחה לכך. היו שם סליקים ומנהרה. יעדי המבצע הושגו במלואם".
הנשקים החשודים ששימשו לביצוע הפיגוע בהר ברכה  (צילום: דובר צה''ל)
הנשקים החשודים ששימשו לביצוע הפיגוע בהר ברכה (צילום: דובר צה''ל)

עוד הוסיף: "מהבוקר יש לשב"כ ולצה"ל חופש פעולה אחר בג'נין עם יכולת להפעיל בעתיד עד לרמת צוות לוחמים שיוכל לנוע בסמטאות המחנה ולבצע משימתו - גם אם זה ייקח עוד סבב או שניים. ההפתעה הושגה מהתקיפה האווירית על החמ"ל המרכזי, כוחות גדולים שבאו מכיוונים שונים וליווי אווירי נרחב. בפועל, למרות דברי הרהב בטיק טוק, חמושי ג'נין ברחו או הסתתרו. אלו מחבלים שנלחמים עבור כסף ולא גיבורים". 

גורמים בצה"ל מסרו כי "הוכנו תשתיות חריגות של מטענים במחנה הפליטים. המבצע הזה לא פותר את בעיית הטרור באיו"ש ונצטרך למבצעים נוספים כאלו שיהיו לפי ההתנהגות בשטח". יש לנו גם עוד מחבלים שצריך לעצור במקום".