פיגוע נוסף בחווארה: שי סיילאס ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29, נורו למוות היום (שבת) בפיגוע ירי בחווארה. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל שהגיעו למקום העניקו להם תחילה טיפול רפואי במקום וביצעו פעולות החייאה, אולם מאוחר יותר נקבע מותם. עקב הפיגוע שר הביטחון יואב גלנט יקיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. כמו כן, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר קיים הערכת מצ"ב עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, על תגבור כוחות המשטרה בצירי התנועה ביהודה ושומרון.

ירושלים: רכב האיץ אל עבר לוחמי מג"ב בשועפאט – ונוטרל
מחבל חמוש נהרג בפעילות בג'נין, חוליית מחבלים נעצרה

תיעוד הפיגוע:

על פי ההערכות, שני הנרצחים שהו בחווארה משעות הבוקר המוקדמות. הם עמדו ליד הרכב שהיה בשטיפה, ואז המחבל הגיע אליהם, ירה מטווח קצר מאוד ונמלט. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר סייענים ופרסו חסמים במרחב העיר שכם ובאזורים אחרים. גדוד סיור של גבעתי מתגבר את האזור כשברקע עדיין התרעות רבות בשטח.

מספר פלסטינים שהיו במכון נלקחו לחקירה של שב"כ בחשד שמי מהם דיווח למחבל על הימצאותם של יהודים במקום, ובכך הגיע בצורה ממוקדת וביצע ירי קטלני ונמלט.

פאראמדיק מד"א, תומר גוסמן (צילום :דוברות מד"א)

בצה"ל מדגישים את הסכנה בכניסה לכפרים פלסטיניים לצורכי קניות. בצה"ל נערכים גם לאפשרות של הפרות סדר מצד היהודים, וצוות משותף למשטרה, שב"כ, מג"ב ומח"ט שומרון פועל בהיערכות גם למצבים אלו. עוד מסרו בצה"ל כי לא היה כוח שהיה בקשר עין עם המחבל בזמן הפיגוע. 

פראמדיק מד"א תומר גוסמן סיפר: "שני הפצועים, גבר בן 60 וגבר בן 29 שכבו בתוך מכון שטיפת הרכבים כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי בגופם. בשיתוף כוח רפואה של הצבא אנחנו הענקנו להם במקום טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות".

הרמטכ''ל בזירת הפיגוע בחווארה (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל בזירת הפיגוע בחווארה (צילום: דובר צה''ל)

בארצות הברית גינו את הפיגוע: "אנו מגנים באופן חד משמעי את מתקפת הטרור בגדה המערבית שהרגה שני ישראלים. ארצות הברית מביעה את תנחומיה למשפחותיהם וקוראת לצעדים מיידים להפסקת האלימות וההסתה לאלימות".

עבד אל-לטיף אל-קאנוא, דובר חמאס: "אנו מברכים על המבצע ההרואי בחווארה, שהוא תוצאה של פעילות נחושה ומתמשכת של ההתנגדות להגן על עמנו, להגיב לפשעי הכיבוש ולהגן על מסגד אל-עקצא. ההתנגדות הפלסטינית וגיבוריה המהפכניים הרסו את יוקרתו של צבא הכיבוש ומתנחליו, והמעצרים לא יגבילו אותנו אלא יגרמו לנו להמשיך להגן על אל-אקצא".

תנועת הג'יהאד האסלאמי הצטרפה לדברי חמאס ומסרה כי "אנו מברכים על מבצע הירי ההרואי ליד מחסום חווארה שהגיע כתגובה טבעית ולגיטימית לפשעי הכיבוש נגד עמנו".

מפקד חטיבת שומרון, מפקד אוגדת איו''ש ומפקד פיקוד המרכז בנקודת הפיגוע (צילום: דובר צה''ל)
מפקד חטיבת שומרון, מפקד אוגדת איו''ש ומפקד פיקוד המרכז בנקודת הפיגוע (צילום: דובר צה''ל)