בצל המטח הכבד שנורה לצפת ולגליל העליון אמש והוביל לנפילתה של סמ"ר עמר שרה בנג'ו ולפציעתם של 8 חיילים נוספים, שוקי אוחנה, ראש העיר צפת, שוחח הבוקר (חמישי) עם סיון כהן בתכניתה ב-103FM והגיב על היום הקשה וההידרדרות בגזרה הצפונית.

בצל המטח הקטלני לצפת: האם בתי החולים בצפון ערוכים למערכה כוללת?

לדבריו, "אתמול התעוררנו לבוקר קשה. זו עליית מדרגה וחציית גבולות גזרה מאוד משמעותיים. צפת לא במשוואה של טילים לכיוון, אבל מה כן, אנחנו מוקפים בנכסים אסטרטגיים. לצערי, מקבלי ההחלטות שכחו אותנו בבית. המלחמה לא התחילה הבוקר, הגליל במלחמה משבעה באוקטובר. מלחמה שרק הולכת ומתעצמת. ממשלת ישראל לצערי הפרה את ההבטחות לאורך כל השנים בנושא המיגון. מה שהיה פה אתמול בבוקר זו תעודת עניות לממשלה".

עוד הבהיר אוחנה כי "ילד של צפת לא שונה מילד במקום אחר, ותושב צפת לא שונה ממקום אחר. עשינו המון פעילויות, הבאנו מיגוניות, פיזרנו, ממ"דים, כל מה שיכולנו מפיקוד העורף אבל ההשלמה לכך הייתה מתרומות".

"עכשיו הוחלט על ידי שר האוצר על 3 מיליארד לחיזוק הצפון, אבל הוא הגדיר ושם קו - 'מי שעד 9 ק"מ', אז אנחנו לא בפנים. את מבינה על מה אני מדבר איתך? הייתי בקבינט הביטחוני אישית והרמתי את הקול אפילו. אמרתי שזה לא יכול להיות, אנחנו לא שונים", התרעם. "לצערי, בתקופה כזו ממשלת ישראל צריכה לדאוג לביטחון, והוא לא נותן תשובות. אנחנו התושבים, גם ברמה הצבאית וגם ברמת התעורף, נותנים את כל הגיבוי לתקוף את האויב. אי אפשר להשאיר אותנו חשופים. אנחנו סביב נכסים, אנחנו העיר הגדולה כאן - אנחנו צריכים לקבל מענה על כל המשתמע מכך".

בתגובה לאמירותיו התעניינה כהן מה ענה ראש הממשלה כאשר נשאל בנושא, ואוחנה סיפר: "הוא ביקש שיבחנו, אבל אנחנו מכירים את הבחינות. זה מזכיר לי את תקופת רעידות האדמה. צפת היא בסיכון הכי גבוה בארץ, אני צועק בכל מקום 'תחזקו מבנים, תנו לנו פינוי בינוי'. אוזניים אטומות. בינתיים נמשיך להילחם ואנחנו עושים את הכול ברמה המקומית שלנו, אנחנו יודעים לעשות את זה".

סייעה בהכנת הכתבה שני רומנו 103FM