עמוס עוז, אחד הסופרים העבריים המהוללים ביותר, הלך ביום שישי בערב לעולמו והוא בן 79. בתו, פניה עוז-זלצברגר, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "אבא שלי האהוב הלך לעולמו ממחלת הסרטן, זה עתה, לאחר הידרדרות מהירה, בשנתו ובשלווה, מוקף באוהביו". עוד ביקשה הבת לכבד את פרטיות המשפחה.
עוז נחשב לאחד הסופרים הבולטים ביותר מבין סופרי "דור המדינה", ועסק רבות בחברה הישראלית, בשאלות של מוסר אישי ולאומי, בזהות הישראלית ובציונות. בין ספריו הנודעים היו "מיכאל שלי", "קופסה שחורה" ו"סיפור על אהבה וחושך", ובחייו הוא זכה לפרסים רבים ונחשבים בעולם הספרות, בהם פרס גתה, פרס מאן בוקר, פרס קפקא, ואף נחשב לאחד המועמדים לפרס נובל לספרות, בו לא זכה.
בנוסף לעבודתו הספרותית, עוז נמנה בין אנשי הרוח המובילים בישראל, ונהג להתבטא רבות בנוגע לעניינים שבסדר היום הציבורי בישראל. עוז נודע בעמדותיו השמאליות, ואף שובץ במקום סמלי ברשימת מפלגת מרצ בבחירות 2003.

נשיא המדינה ראובן ריבלין, ואשתו נחמה, כתבו עם היוודע על מותו של עוז כי "סיפור על אהבה ואור ועכשיו, חושך גדול. עצב יורד עלינו עם כניסתה של השבת. נפיל ספרותי. תפארת יוצרינו. ענק רוח. נוח בשלום יקירנו עמוס. נעמת לנו מאוד". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב מברזיל, בה הוא נמצא לקראת השבעתו של הנשיא ז'איר בוסלנרו, וכתב כי הסופר היה מגדולי הסופרים שקמו למדינת ישראל, והוסיף כי עוז "תרם רבות לחידוש הספרות העברית, שבאמצעותה ביטא בכשרון וברגש חלקים חשובים של ההוויה הישראלית. על אף שדעותינו היו חלוקות בנושאים רבים, הערכתי עמוקות את תרומתו ללשון העברית ולספרות העברית המתחדשת. מילותיו וכתיבתו ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות. יהי זכרו ברוך".
השחקנית האמריקאית המוכרת, נטלי פורטמן, שביימה את הסרט "סיפור על אהבה וחושך" המבוסס על ספרו, הקדישה לו פוסט בעמוד האינסטגרם שלה, בו כתבה: "הלב שלי נשבר. איבדנו היום נשמה, עמוס עוז, שהביא כל כך הרבה יופי, כל כך הרבה אהבה וחזון של שלום לחיינו. אנא נצרו אותו בלבכם, וקראו את הספרים היפים שלו. חיבוק אוהב ביותר למשפחתו, אותה הוא אהב כל כך". פורטמן צירפה תמונה משותפת שלה ושל הסופר.  

שייע גלזר הלך לעולמו בגיל 91
אחד מגדולי חלוצי מכבי תל אביב ונבחרת ישראל בכל הזמנים, יהושע (שייע) גלזר, הלך ביום שבת בבוקר לעולמו, בדיוק ביום הולדתו ה-91. גלזר נולד ב-1927 וזכה בשש אליפויות ושישה גביעי מדינה במדים הצהובים. מועד הלווייתו יפורסם בהמשך. גלזר כאמור החל את הקריירה במדי מכבי תל אביב וזכה במדיה בשש אליפויות ובשישה גביעים. במהשך שיחק גם בהפועל כפר סבא, בית"ר נתניה, בית"ר ירושלים וסקציה נס ציונה עד שפרש ממשחק ב-1962. במדי נבחרת ישראל רשם גלזר 35 הופעות בהן כבש 18 שערים.
יו"ר ההתאחדות משה זוארץ אמר: ״שייע גלזר הוא סמל ומופת לאורו גדלו וחונכו דורות רבים. יכולתו על המגרש היתה נדירה וסיפור חייו שזור בסיפורה של המדינה. גלזר היה אחד מעמודי התווך של נבחרת ישראל במהלך שני עשורים עם 35 הופעות ו-18 שערים, ובצד היותו חלוץ נפלא, היה גם אדם עם חוש הומור ושמחת חיים עצומה. בדיוק לפני שנה חגגה לו ההתאחדות בתא הכבוד באצטדיון רמת גן יום הולדת 90 יחד עם שחקני נבחרת הנוער, שכללה גם הדלקת נרות חנוכה. אשרי הצעירים שזכו למפגש הזה עם גלזר, אשרינו שזכינו להיות עוד קצת במחיצתו ולכבד אותו. ההתאחדות לכדורגל משתתפת בצער המשפחה ותדע להנציח את גלזר, שעשה כל כך הרבה לטובת הכדורגל שלנו. יהי זכרו ברוך״.
גם מנהלת הליגות הביעה את צערה והודיעה שמשחקי המחזור ייפתחו בדקת דומיה לזכרו של גלזר ז"ל. יו"ר המנהלת ארז כלפון: "אחד מגדולי השחקנים של הכדורגל הישראלי הלך מאיתנו היום. שייע ז"ל, היה אייקון בכדורגל הישראלי, והיה שותף לכמה מההישגים הגדולים של הכדורגל הישראלי ובהם השלושער שכבש בשנת 1950 לרשתה של נבחרת טורקיה, בניצחון 1:5 בשנת 1950 וחלק מהנבחרת שהפסידה 2:1 לנבחרת ברית המועצות של לב יאשין האגדי. הכדורגל הישראלי התברך באחד מגדולי דור המייסדים של הענף, שהיה סמל ומופת למצוינות ספורטיבית שהביאה להעניק לו את התואר 'חלוץ היובל' במלאת 50 למדינה, יחד עם חברו לנבחרת החלוץ נחום סטלמך. יהי זכרו ברוך".

צילום: דני מרון
צביקה לוי שמוכר כ"אבי החיילים הבודדים" הלך לעולמו בגיל 70
צביקה לוי, הפעיל החברתי שכונה "אבי החיילים הבודדים", וחתן פרס ישראל, הלך לעולמו בבוקר שבת כשהוא בן 70, לאחר שסבל ממחלת ניוון שרירים בשנים האחרונות. לוי נולד בקיבוץ גבת בעמק יזרעאל, ומשפחתו הייתה בין מקימי קיבוץ יפעת, שם הוא התגורר עד היום. אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, מסר: "גם בהיותו חולה, לא ויתר על נוכחות בטקסים של חיילים, וזכה לביקורים רבים מכל אוהביו ומוקיריו. אנו משתתפים בצער המשפחה, נעמי והבנות. נזכור את צביקה באהבה גדולה ובהכרת תודה". 
הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, אמר: "כל אחד יכול לבחור לו את צביקה שלו. יהיה זה הצנחן ששירת ולחם לצידו, יהיה זה חברו למפעל ההתיישבות הקיבוצית בעמק ובכל מקום בארץ. יהיה זה בן משפחתו האוהבת והתומכת. ובעיקר יש את אלו הקוראים לו אבא. הם קוראים לו אבא בין אם בגלל שהם ילדיו הביולוגיים או בגלל שהם חיילים בודדים אשר צביקה היה להם לאב דואג, אוהב ואהוב. כשאנחנו, חבריו לשירות, היינו עסוקים לאורך שנים בהגנת המדינה ושמירה על בטחונה צביקה היה עסוק בלשמור ולהגן עלינו".
"גם בשנים האחרונות צביקה לא הפסיק ללחום והפעם במחלתו, ותוך כדי לא הפסיק לרגע להיות חבר או אבא. אני נוצר שנים של זיכרונות נעימים וההערכה רבה לצביקה. תרגילים במדבר כשצביקה כל כך דואג לכולם, מפגשים וסיורים עם החיילים והמפגש עם העיניים הטובות והיד האוחזת בענף כותנה המונח על מצבתו של לוחם להגנת הארץ. כמו כולם, גם אני אהבתי אותו", הוסיף גנץ. 

צילום: אייל מרגולין, ג'יני
בעקבות התכסיס הצה"לי: יוניפי"ל מאשרים כי מנהרה נחפרה ממפעל הבטון בכפר כילא 
 
ארגון הפיקוח של האו"ם להסכם הפסקת האש בין ישראל ללבנון, יוניפי"ל, אישר כי מנהרת טרור יצאה ממפעל בטון בכפר כילא שבדרום לבנון וחדרה לשטח ישראל. האישור בא לאחר שצה"ל הזרים בטון מפתח במנהרה, והציף אותה, כאשר חלק מהבטון אף זלג מהמנהרה בשטח לבנון והציף את רחבת מפעל הבטון.
 
בהודעת הארגון נאמר עוד כי ארגון יוניפי"ל אימת את קיומה של המנהרה עוד לפני הצפתה. הודעת הארגון התייחסה עוד לפיצוץ מנהרה נוספת על ידי צה"ל במהלך השוע, באזור עייתא א-שעב, עליה על פי יוניפי"ל, לא הועברה מראש הודעה לארגון, ולכן אין ביכולתו לאמת האם אכן מדובר במנהרה, אך ביוניפי"ל בוחן את הנזק שנגרם במקום, בשיתוף עם צבא לבנון.
 
הארגון הבינלאומי ביקש עוד מישראל וצבא לבנון שלא לבצע פעולות לא מתואמות, לכבד את הקו הכחול בין המדינות, ולא להפר את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, שנקבעה בסיום מלחמת לבנון השנייה.
 
כזכור, ביום חמישי האחרון, הציף צה"ל מנהרת טרור של ארגון חזבאללה שחדרה לשטח ישראל בבטון, כחלק ממבצע "מגן צפוני" להשמדת המנהרות החודרות של הארגון, מבצע שהחל לפני מספר שבועות. בנוסף לכך, הפיץ דובר צה"ל סרטונים של הצפת המנהרה, מהצד הלבנוני. דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, אמר לאחר הצפת המנהרה כי "ארגון חיזבאללה מקפיד לא להגיב באופן פומבי ולדעתנו הם במידה רבה של מבוכה מול האוכלוסייה ומול ממשלת לבנון, התמונות ידברו בעד עצמן, וממשלת לבנון לא תוכל להמשיך להיות אדישה לתמונות אלה".
 
צילום: דובר צה
 
רקטה שוגרה לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף בדרום הרצועה
במהלך הלילה שבין שישי לשבת, זוהה שיגור רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל. הרקטה פגעה סמוך למועצה אזורית שער הנגב, לא דווח על נפגעים או נזק כתוצאה מהירי. בתגובה לשיגור הרקטה, דובר צה"ל מסר כי מסוקים של חיל האוויר תקפו עמדה של ארגון הטרור חמאס, בדרום רצועת עזה. אמש משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על אזרח פלסטיני אחד, בן 26, שנהרג כתוצאה מעימותים מול כוחות צה"ל בגדר הרצועה. על פי דיווח פלסטיני, הוא נהרג כתוצאה מירי צלפים. כמו כן, ארבעה פלסטינים נוספים נפצעו באותה תקרית. 
כאמור, זהו השיגור הראשון מזה חודש וחצי, אז אירע סבב הלחימה האחרון בדרום, במהלכו נורו מאות רקטות לעבר שטחי ישראל בתוך יממה אחת בלבד. האירועים בנובמבר החלו לאחר שמבצע של יחידה מיוחדת נחשף בחאן יונס. לאחר שנחשפו הלוחמים, החלו חילופי אש במהלכם נהרג סא"ל מ', ששמו המלא ופניו ככל הנראה לא יותרו לעולם לפרסום, זאת בשל המבצעים המסווגים שהשתתף בהם בעבר
כזכור, לאחר אותו סבב לחימה התפטר שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, בטענה כי הוא אינו מסכים עם המדיניות שנוקטת הממשלה מול ארגון חמאס ורצועת עזה. 
השתתפו בהכנת הידיעה: אריק בנדר, יניר קוזין, טל לב רם, יאסר עוקבי, קיץ ברבנר ואשר גולדברג