ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, חתם היום (רביעי) על צו המכריז על ערוץ הטלוויזיה של חמאס "אל-אקצא" (קנאה אלאקצא אלפצ'אאיה), שהופצץ בעבר על ידי צה"ל, כעל ארגון טרור. על פי הודעת משרד הביטחון, ההחלטה מגיעה על רקע המלצת השב"כ והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון (מ"ל), לאחר שנחשף כי החמאס משתמש בערוץ הלוויני כדי לגייס פעילים לשורותיו.



הבעלים של הערוץ הוא פתחי חמאד, בכיר חמאס שעברו שימש גם כשר הפנים של ארגון הטרור השולט ברצועת עזה. חמאד, על פי משרד הביטחון, הוא גם מי שרותם את שידורי הערוץ לטובת קידום מטרותיו של החמאס. 
הפצצת תחנת אל אקצא של חמאס


"השימוש בערוץ אל-אקצא נעשה באופן שוטף וגלוי בשידורי הסתה מתמשכים", נמסר, "ביניהם קריאות לימי זעם ואלימות נגד ישראל וקריאות לציבור לפגוע באזרחים ישראלים".
לאחרונה התברר כי החמאס משתמש בערוץ הטלוויזיה גם על מנת לתקשר באופן חשאי עם פעילים או לגייס פעילים חדשים, בין היתר תוך כדי שימוש ברשתות החברתיות ככלי להעברת מסרים. שדרני הערוץ, חלקם אנשי חמאס הפועלים למען מטרותיו, מעבירים מסרים סמויים למגויסי חמאס בגדה וברצועת עזה לצורך גיוס והנעת פעילות צבאית. 

כך למשל, כאשר ניסה איש חמאס לגייס פעיל דרך אתר אינטרנט ולהפעילו והתבקש להוכיח את זהותו כגורם מטעם החמאס, הנחה את המגויס לצפות בתוכנית מסוימת בערוץ אל-אקצא. במהלך התוכנית, הבטיח איש החמאס, השדרן שעונד שעון על יד שמאל יעבירו ליד ימין, ולאחר הפרסומות יאמר משפט מסוים שתואם עמו מראש. בשני מקרים אחרים, באותה השיטה בדיוק, העביר השדרן לאחר הפרסומות את השעון מיד ימין ליד שמאל, הפעם כשהוא מחזיק בידו עט בצבע ירוק. 

כזכור, בסבב הלחימה המשמעותי האחרון בין צה"ל לחמאס בחודש נובמבר, במהלכו נורו 460 רקטות לשטח ישראל, הופצצה תחנת הטלוויזיה אל אקצא לאחר שצה"ל התקשר להנהלת הערוץ והודיע להם לפנות את המבנה בתוך 10 דקות. כבר אז נטען, בהודעת דובר צה"ל, כי "המבנה מצוי בבעלות ארגון הטרור חמאס ושימש את הארגון לפעילות צבאית הכוללת העברת מסרים לפעילי טרור גם בגדה, קריאות מפורשות לביצוע פיגועי טרור והדרכה כיצד לבצע אותם. בשידורי התחנה מופיעה הסתה קשה נגד מדינת ישראל ואזרחיה, הדרכות ושיטות לביצוע פיגועים נגד אזרחים וחיילים והשגת נשק. מדובר בתקיפה של נכס שלטוני מרכזי של חמאס שבוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל ובתגובה למתקפת הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס לעבר אזרחי ישראל".