בן סוטחי, עבריין בכיר שהשתחרר לפני חצי נה מהכלא בישראל, הוא אחד הנרצחים במקסיקו סיטי הלילה (חמישי). שמו של הנרצח השני טרם הותר לפרסום. מחקירה ראשונית של הרשויות במקסיקו, עולה כי השניים ישבו בשולחן אחד, ואילו היורים, גבר ואישה, ישבו בשולחן נוסף. אחרי שהזמינו משקאות, לפתע קמו האישה והגבר מהשולחן, התקרבו לשולחן בו היו שני הישראלים וירו בהם באקדח.



על פי דיווחים במקסיקו, האישה נעצרה במקום על ידי אנשי ביטחון שהיו במקום, אולם שותפה למעשה הצליח להימלט. בחקירתה הראשונית אמרה כי עשתה זאת בגלל "בגידה ותשוקה", ככל הנראה קוד עברייני לרצח על רקע בגידה בעולם העברייני במקסיקו. 



השר לביטחון פנים, חזוס אורטה, אמר כי אחד מהם מת במקום ואילו השני הובהל לבית החולים, שם נפטר מפצעיו. במשרד החוץ מאשרים כי בתקרית הירי במקסיקו סיטי שהתרחשה אתמול הלילה נהרגו שני אזרחים ישראלים. מ"מ קונסול ישראל במקסיקו, אלי לוי, יצא למקום האירוע מיד עם קבלת ההודעה על התקרית, ופעל מול הרשויות לבירור זהות הנפגעים הישראלים.


סוטחי השתחרר לפני חצי שנה מהכלא. כשהבין המשטרה יושבת עליו, עבר למקסיקו, ככל הנראה בגלל שכלל הנראה הייתה לו שם ילדה. ב-2001 הוא נמלט מהארץ יחד עם ארז אקרישבסקי, שהוסגר לפני יומיים לישראל, לאחר ששהה גם הוא במקסיקו. שניהם ריצו עונשי מאסר על מעשי רצח. הם יצאו לחופשה ונעלמו מהארץ. במשך השנים היה סוטחי בסכסוך עם ארגון הפשיעה של האחים מוסלי. לפני מספר שנים הוא חבר לעבריין בן כהן ולגיסו איציק כהן.



  
לפני חודש נרצח במקסיקו הדי ג'יי הישראלי רונן דהן, במהלך פסטיבל מוזיקה. על פי פרסומים בכלי התקשורת המקומיים, החמושים הגיעו למסיבה שהתקיימה בטיארה בלאנקה ופתחו בירי במקום. לאחר שבוע נעצר חשוד במעשה.