פצצת מרגמה נחתה בישוב בני נצרים וגרמה לנזק
זליגה מהמלחמה בסיני: פגז מרגמה נחת הבוקר ביישוב בני נצרים שבגבול ישראל מצרים, וגרם לנזק לכלי רכב ולמבנה ביישוב, אך לא גרם לנפגעים בנפש. חבלנים של משטרת ישראל הגיעו למקום האירוע ופועלים לפינוי פגז המרגמה. בשלב זה מוערך כי הפגז שוגר על ידי אחד הצדדים הלוחמים במבצע הצבאי שמבצע צבא מצרים נגד ארגון דאעש.
 
 
במהלך הלילה ביצעו מחבלי הארגון פיגוע נגד חיילי צבא מצרים, הרגו 19 מהם ופצעו נוספים. על פי סוכנות הידיעות אעמאק, המשמשת כשופרו של ארגון הטרור, התא המצרי של דאעש תקפו מוצב באזור ביר אל עבד בסיני, לאחר שהמחבלים הגיעו למקום באופנועים וטנדרים, תקפו את חיילי המוצב, הציתו אותו, לקחו ממנו אמל"ח וברחו מהמקום.

לידיעה המלאה


נסראללה: "אנחנו מאיימים עליהם ואנחנו ניכנס לפלסטין הכבושה"
מסר מאיים: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל, וצוטט היום (שבת) בעיתון "אל אחבאר" כשהוא מדגיש את הידע המודיעיני הרב שצבר הארגון שיכול לשמש בעת מלחמה או עימות צבאי. לדברי נסראללה, שצוטט היום ב"אל אחבאר" הלבנוני, "אנחנו מאיימים עליהם ואנחנו ניכנס לפלסטין הכבושה".
 
חסן נסראללה נואם מול תומכיו. צילום: רויטרס
חסן נסראללה נואם מול תומכיו. צילום: רויטרס

 
לטענתו, "יש לנו מידע נרחב, חסר תקדים למעשה, על כל האירועים שקורים אצל האויב וההתפתחויות, גם באמצעים פומביים וגם באמצעים חשאיים". בריאיון הוסיף: "יש לנו מידע טוב מאוד ופיקוח טוב מאוד".

גבר בן 38 נהרג בתאונה סמוך לצומת יגור
גבר בן 38 נהרג היום לאחר שהתנגש עם רכבו במעקה בטיחות וברכב נוסף בכביש 75, בסמוך לצ'ק פוסט בחיפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בעיר, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. ארבעת נוסעי הרכב הנוסף נבדקו על ידי צוותי מד"א ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.
פגיעת פגז בבני נצרים
 
נתנאל מנחם, חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א סיפר: "במרכז הכביש עמד הרכב עם פגיעות פח קשות, כשלאורך הכביש היו פזורים חלקי פלסטיק ומתכת. סיפרו לנו שהוא פגע בגדר הבטיחות וברכב נוסף שחלף במקום. הנהג היה מחוסר הכרה וסבל מחבלות בראשו ובגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו במצב קריטי תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים. ארבעת נוסעי הרכב הנוסף נבדקו בשטח ולא נזקקו לטיפול רפואי".
 

בעקבות "אוקראינה-גייט": השליח האמריקאי המיוחד למדינה התפטר מתפקידו

החקירה צוברת תאוצה: חברי הקונגרס הדמוקרטים זימנו הלילה את מזכיר המדינה מייק פומפאו בעקבות מעורבותו בפרשת "אוקראינה-גייט" שעלולה להוביל להדחת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הדמוקרטים דורשים מפומפאו לחשוף מסמכים על הלחץ שהפעיל, לכאורה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על מקבילו האוקראיני ולדימיר זלינסקי כדי שהאחרון יספק פרטים מכפישים על יריבו האפשרי בבחירות 2020 - ג'ו ביידן. 

השליח האמריקאי קורט ווקר. צילום: רויטרס
השליח האמריקאי קורט ווקר. צילום: רויטרס
במקביל לכך, הודיע השליח המיוחד האמריקאי לאוקראינה, קורט ולקר כי הוא מתפטר מתפקידו. אמנם להתפטרותו לא ניתנה סיבה רשמית, אך הופעתו במסמכי חושף השחיתויות כמי שסייע לעורך דינו של טראמפ רון ג'וליאני להיפגש עם בכירים בממשלה האוקראיני היא ככל הנראה העומדת מאחורי מהלך זה.

 
יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, הדמוקרטית ננסי פלוסי, אמרה בראיון שהעניקה לרשת MSNBC כי הנשיא דונלד טראמפ "לא הותיר ברירה" אלא לפתוח בהליך הדחה נגדו בשל פרשת "אוקראינה גייט". מדובר בראיון הראשון שפלוסי מעניקה, מאז ההכרזה הדרמטית על פתיחה בהליך הדחה נגד הנשיא. כאמור במהלך הראיון היא טענה כי "החקירה נגד טראמפ נדרשת על מנת להגן על חוקת ארצות הברית", והוסיפה כי הנשיא "מסכן את הביטחון הלאומי" ואת "אמינות הבחירות" במדינה.
לידיעה המלאה

איראן: "ארה"ב הציעה להסיר את הסנקציות בתמורה למו"מ"

נשיא איראן חסן רוחאני אמר אתמול כי ארצות הברית הציעה לטהרן כי בתמורה להתחלת השיחות עימה, היא תסיר את הסנקציות הכלכליות שהטילה על איראן. הדברים נאמרו עם חזרתו לאיראן, לאחר שנאם בעצרת האו"ם בניו יורק, כך נכתב באתר הרשמי שלו. "קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא צרפת עמנואל מקרון שהו בניו יורק והתעקשו שפגישה כזו תתקיים. הם אמרו שהאמריקאים יבטלו את הסנקציות לחלוטין", טען, "היה דיון בנושא איזה סנקציות יוסרו, והם אמרו במפורש שכל הסנקציות שהוטלו - יבוטלו לחלוטין".

יצא מהבית ונפל לבריכה: פעוט טבע למוות ברעננה
פעוט כבן שנתיים טבע אתמול למוות בבריכה בבית פרטי ברחוב הנרייטה סאלד ברעננה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם כאמור נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. ככל הנראה, הוא יצא מהבית ונפל לתוך הבריכה.
חובש בכיר במד"א, חנן לנדסמן, סיפר: "התינוק הוצא מהמים בטרם הגיענו, ואזרחים ביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכת מוקד 101 של מד"א. כשאנחנו הגענו למקום, ביצענו בתינוק פעולות החייאה מתקדמות, שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. העברנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה".
לידיעה המלאה

ענק עיתונות הספורט, אברהם טבק ממעריב, הלך לעולמו

עיתונאי הספורט הוותיק של מעריב, אברהם טבק, הלך לעולמו בגיל 81. טבק סיקר במשך עשרות שנים את ההתאחדות לכדורגל ואת קבוצות הכדורגל המובילות ונחשב לבולט בתחום סיקור הכדורגל הישראלי וזכה לכינוי "סקופי" בעקבות ידיעותיו הבלעדיות הרבות לאורך השנים. הוא נהג לחתום על כתבותיו בשם א. טבק.

אברהם טבק. צילום: אלבום פרטי
אברהם טבק. צילום: אלבום פרטי

 
עם היוודע הידיעה על פטירתו נמסר מההתאחדות לכדורגל: "ההתאחדות מביעה צער עם פטירתו של העיתונאי אברהם טבק. הוא סיקר את ההתאחדות לאורך שנים, היה אורח רצוי בקרב העובדים והמנהלים ותמיד היה כי ברור כי טובת הכדורגל הישראלי לנגד עיניו. יהי זכרו ברוך".