יומיים מדממים בכבישים: שישה הרוגים בתאונות דרכים



שישה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים ברחבי הארץ השישי ובשבת. גבר בן 60 נהרג היום אחר הצהריים לאחר שהתהפך עם טרקטור בשטח פתוח סמוך לטייבה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום דיווחו כי הוא היה ללא סימני חיים וסבל מחבלות בפלג גופו העליון וקבעו את מותו. הבוקר נהרגה אישה בת 30 בתאונת דרכים בין רכב פרטי ואוטובוס בכביש 781, סמוך לצומת אבליים. כוחות מד"א שהגיעו למקום האירוע ביצעו בה פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותה. שלושה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. 



אתמול נהרגו ארבעה בני אדם בתאונות דרכים בנתיבי איילון, ירושלים ובגליל תוך מספר שעות. בתאונה בירושלים, רוכב אופנוע כבן 30 נהרג כתוצאה מפגיעת רכב פרטי ברחוב אשר וינר בעיר. מאוחר יותר נהרג רוכב קורקינט חשמלי כבן 15 בשדרות וייצמן באשדוד לאחר שנפגע מרכב. בתאונה נוספת שאירעה במקביל נהרג רוכב אופניים חשמליים, תושב דיר אל אסד כבן 14, מפגיעת רכב בכביש 8544 בין תובל לדיר אל אסד שבגליל. בנוסף נפצעו שני אנשים נוספים באורח קל. בשעות הבוקר נהרג צעיר בן 25 בתאונת דרכים באזור מחלף שמריהו בנתיבי איילון (כביש 20). 



לכתבה המלאה

התאונה ליד שפרעם. צילום: דוברות מד"א
התאונה ליד שפרעם. צילום: דוברות מד"א


חפץ הקליט את מילצ'ן: אדלסון אומר שכולנו נשב ביחד בכלא


הקלטות חדשות שנחשפו בחדשות 12 אמש מראות עדויות חדשות למודעותם של עדי מפתח בתיקי נתניהו, איש העסקים ארנון מילצ'ן, ועוזרו האישי לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניר חפץ, לעיסוק בפעילות לא חוקית בתיק 2000, ובתיקים נוספים. ההקלטות, אותן חשף גיא פלג, הוקלטו על ידי חפץ בעת ששוחח עם מילצ'ן בטלפון.



"אני יכול לבוא מתוך כוונות טובות, מתוך רצון להשכין שלום, אבל אם תתחיל מלחמה ומישהו יאשים אחד את השני בסחיטה, עוד יכולים... גם אותי לשרבב בתוך הדבר הזה, אני לא רוצה", אמר חפץ לאיש העסקים. מילצ'ן מאשר: "ברור, ברור, ברור". חפץ המשיך: "יכולים לבוא ולהתחיל לחקור אותי במשטרה ועניינים, כאילו אני יודע משהו, מזה אני חושש". גם פה מילצ'ן מאשר את חפץ ואומר: "כן, אתה צודק. ביבי אומר לי שכל שיחה שלי עם נוני מוקלטת". עוזרו של ראש הממשלה ענה: "לא, הוא לא מקליט". "אני יודע שהוא לא, אבל אתה יודע, ביבי בטוח שנוני מקליט כל שיחה", הוסיף מילצ'ן. חפץ: "מה פתאום, הוא לא מקליט נוני, הוא בעצמו פרנואיד, אז הוא לא מקליט".



לכתבה המלאה

בנימין נתניהו, ניר חפץ. צילום: פלאש 90
בנימין נתניהו, ניר חפץ. צילום: פלאש 90



נסראללה: "יש גורמים חיצוניים שרוצים לראות מלחמת אזרחים בלבנון"


מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה נאם אמש בהמשך לאירועי המחאה המתרחשים בימים האחרונים כנגד הממשל בלבנון. הנאום, ששודר ברשת אל מנאר המקורבת לחיזבאללה, כלל האשמות במצב בלבנון, בין היתר, לגורמים אותם מתאר נסראללה כבעלי אינטרס לראות את לבנון במצב הזה, ביניהם, לדבריו, שגרירויות וארגוני מודיעין זרים.



מנהיג חיזבאללה טען כי מה שהתחיל כתנועה עממית ספונטנית, שאותן כיבד מאוד, הפך במהרה למחאה שמובלת על ידי כוחות, מפלגות ואישים פוליטיים ידועים. לדבריו, יש ניהול, תיאום ומימון להפגנות האלה ושאחת הסיבות לכך היא שאין הנהגה אחת להפגנות האלה היא שכמה קבוצות מנהלות אותה במקביל. אחת מהקבוצות עליהן מצביע נסראללה היא קבוצה הקשורה ל"שגרירויות זרות ומנגנוני מודיעין זרים". למרות זאת, בנאומו שב ואמר כי אינו תומך בהפלת הממשלה הלבנונית.



"עוברת עלינו תקופה רגישה", הוסיף נסראללה, "קיוויתי שהמפגינים לא יבצעו מעשי ונדליזם ולא יתנגשו עם כוחות הביטחון. ההפגנות השיגו הישגים חיוביים עד כה ויש לשמור עליהם. הממשלה הולכת ליישם את ההחלטות שלה על פי לוח זמנים מוגבל. המחאה השיבה לתושבים את התקווה והביטחון העצמי".



לכתבה המלאה

חסן נסראללה. צילום: צילום מסך
חסן נסראללה. צילום: צילום מסך


מת מפצעיו הפרופסור שנפגע בפיצוץ במעבדתו בטכניון

בבית החולים רמב"ם בחיפה נקבע היום מותו של פרופ' אלעזר גוטמנאס, שנפצע קשה מאוד בפיצוץ שהתרחש במעבדתו בטכניון לפני כשבועיים, והוא בן 80.



דובר בית החולים רמב"ם, דוד רטנר, מסר מטעם המוסד הרפואי כי "הלילה נפטר לצערנו פרופ' אלעזר גוטמנאס (יליד 1939), שנפצע קשה מאוד בפיצוץ שהתרחש במעבדתו בטכניון לפני כשבועיים. פרופ' גוטמנאס היה מאושפז במחלקת טיפול נמרץ. משפחתו הודתה לפרופ' ירון בר לביא, מנהל המחלקה, על המאמצים, שלמרבה הצער לא עלו יפה, להצילו. מועד ההלוויה יפורסם על ידי משפחתו".



לאחר הפיצוץ, שאירע בפקולטה להנדסת חומרים שבטכניון, נפצע פרופ' גוטמנאס, חבר סגל במוסד האקדמי, באורח קשה ופונה לבית החולים כשהוא סובל מכוויות וחבלות בפלג גופו העליון. כמו כן, לקומה בה אירע הפיצוץ נגרם נזק רב.



לכתבה המלאה

זירת הפיצוץ בפקולטה להנדסת חומרים בטכניון. צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף
זירת הפיצוץ בפקולטה להנדסת חומרים בטכניון. צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף


פרשת הגופות במשאית בבריטניה: 4 נחקרו, חלק מהקורבנות מוייטנאם

משטרת בריטניה ממשיכה לחקור את פרשת מציאת 39 הגופות במשאית שעשתה דרכה מבולגריה לאסקס שבמזרח אנגליה. במסגרת החקירה, נחקרו ארבעה חשודים, בהם בעל ואישה בני 38 מוורינגטון שבצפון-מזרח אנגליה, כך פורסם היום בתקשורת המקומית. השניים חשודים בהריגה וקשירת קשר לביצוע פשע.



בשדה התעופה של סטנסטד נעצר גבר נוסף מצפון אירלנד, בן 48, כאשר מוקדם יותר זומן לחקירה נהג המשאית בן ה-25, מו רובינסון. בתוך כך, מתברר כי חלק מהקורבנות היו מווייטנאם ולא מסין, כפי שפורסם בתחילה על ידי משטרת אסקס. VietHome (וייטהום), ארגון המייצג את הקהילה הווייטנאמית בבריטניה, הודיע כי הוא קיבל לידיו תמונות של כמעט 20 איש שדווחו כנעדרים מאז התגלתה המשאית. מהארגון נמסר כי מדובר בנעדרים שגילם נע בין 15 ל-45.



לכתבה המלאה

המשאית בה נמצאו הגופות בבריטניה. צילום: רויטרס
המשאית בה נמצאו הגופות בבריטניה. צילום: רויטרס


רוסיה הציגה צילומי לווין לפיהם ארה"ב הבריחה נפט מסוריה

משרד ההגנה הרוסי פרסם היום צילומי לוויין מהם עולה כי ארצות הברית הבריחה נפט מסוריה. "התמונות מראות כי הנפט הופק מחוץ לסוריה, בסיועם של כוחות הצבא האמריקאים", טען משרד ההגנה. דובר משרד ההגנה הרוסי, הגנרל איגור קונשנקוב, התייחס לצילומים ואמר כי "מה שוושינגטון עושה כעת הוא שוד ברמה בינלאומית".



ברוסיה התייחסו לתוכנית האמריקאית לתגבור הכוחות בשדות הנפט במזרחה של סוריה, וטענו כי היא נובעת מתוך רצונה של ארה"ב להגן על מבריחי הנפט ולא בשל חשש ביטחוני מפני אנשי המדינה האסלמית (דאעש).



לכתבה המלאה



גשמים, רעמים וחשש לשיטפונות בדרום, פסטיבל אינדינגב פונה


הבוקר ירדו גשמים במרכז הארץ אשר התפשטו לצפון הארץ ולדרומה, והם צפויים להתפשט הערב לשאר אזורי הארץ. בעקבות מזג האוויר הסוער, הסתיים יומו השלישי של פסטיבל "אינדינגב" מוקדם מהמתוכנן.



הלילה צפוייים לרדת ברחבי הארץ גשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים בודדות. בשירותי הכיבוי נערכים למזג האוויר הסוער הצפוי בסופ"ש ומסרו כי "במקומות בהם קיים חשש לשיטפונות או הצפה ניתנה הנחייה להעמיד את היחידות המיוחדות (יל"מ) בכוננות מלאה תוך שמירה על קשר רציף עם כלל הכוחות המבצעיים הפועלים בישראל וכן השירות המטאורולוגי". עוד נמסר כי אין להיכנס לנחלים, זרימות מים ומקווי מים העלולים להיות מלכודת מוות, יש לעקוב היטב אחר הוראות רט"ג בתקשורת ובאתר לפני שמתכננים טיול רגלי או רכוב לאיזור מדבר יהודה מחשש להיקלע לשטפון, חל איסור מוחלט להיכנס לכל המסלולים באפיקי נחלים ובאגני הניקוז בהם קיים חשש לשיטפון, הדבר מהווה סכנת חיים ממשית".





לכתבה המלאה

גשם בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
גשם בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני