שעות ספורות אחרי פיגוע הטרור בגשר לונדון: אירוע דקירות במרכז קניות בהאג



הטרור חזר לממלכה:פיגוע טרור התרחש אמש סמוך לשעה שתיים בצהריים (שעון בריטניה) בגשר לונדון, שנתיים וחצי לאחר מתקפת הטרור המשולבת שהתרחשה במקום וגבתה את חייהם של שמונה בני אדם. אדם שאחז בסכין ותקף אנשים על הגשר נורה על ידי השוטרים ונהרג במקום. בנוסף, אדם נוסף נהרג וכמה נפצעו. רשת BBC דיווחה כעבור כמה שעות כי נקבע מותם של שניים מהפצועים בפיגוע.



המשטרה הבריטית פרסמה היום (שבת) כי אוסמן חאן, בן 28 ממחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב המדינה, הוא המחבל שדקר למוות את עוברי האורח, גבר ואישה. מהמשטרה נמסר כי הדוקר הורשע ב-2012 בגין "עבירות על רקע טרור איסלאמי", ושוחרר על תנאי ממאסר בדצמבר לפני שנה. בנוסף דווח כי לפי שעה הכוחות אינם מחפשים אחר מעורבים נוספים. 



ירת פיגוע הדקירה בגשר לונדון (צילום: Chris J Ratcliffe/Getty Images)
ירת פיגוע הדקירה בגשר לונדון (צילום: Chris J Ratcliffe/Getty Images)



בוקר מתוח בעוטף: במהלך הלילה תקף צה"ל יעדי חמאס



תושבי הדרום התעוררו הבוקר לחוסר ודאות לאחר שאתמול נשמעה אזעקת צבע אדום באזור המועצה אזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה, ומהמועצה האזורית אשכול נמסר כי זוהתה נפילה בשטח פתוח. בתגובה לשיגור, חיל האוויר תקף עמדת חמאס ברצועת עזה.
כשעתיים לאחר מכן, נשמעה אזעקה בעוטף עזה ובאזור אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה ירי שאינו רקטי משטח רצועת עזה לעבר ישראל. מערכת ההתרעה הופעלה כנדרש, לוחמי הגנה אווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט בפועל".

צה"ל הודיע כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב מספר יעדי טרור של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הלילה. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל", נכתב בהודעה. בהמשך הלילה פרסם צה"ל הודעה על תקיפות של יעדים נוספים, בהם תשתית תת-קרקע. שר הביטחון, נפתלי בנט, הגיב בציוץ בטוויטר לירי ואמר כי "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע. מי שיורה - חוטף". 

רקטות שנורות מרצועת עזה לישראל (צילום: רויטרס)
רקטות שנורות מרצועת עזה לישראל (צילום: רויטרס)


טיבי: "אם הייתה קמה ממשלת מיעוט - ח"כ ערבי היה נרצח"
 
יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, הגיע היום לאירוע שבתרבות ברמת השרון, ונתקל בפעילים שניסו למנוע את כניסתו למקום. המשטרה עיכבה שניים מהמפגינים שניסו לפגוע בו בעת יציאתו מהמתחם.
 
הפעילים נופפו בדגלי ישראל וקראו לעברו: "טיבי מחבל טיבי, מהלל השהידים, טיבי רוצח". אחדים מהפעילים עמדו מחוץ לאירוע כשהם נושאים שלטים עם הכיתוב "יועץ רב המרצחים עראפת, לך הביתה" ו"טיבי, אתה לא רצוי כאן". אחד מהם פגע בראשו עם מקל ואחת נוספת זרקה לעברו חול.

ח"כ טיבי מותקף באירוע "שבתרבות" ברמת השרון (צילום: לשכת חה"כ אחמד טיבי)
ח"כ טיבי מותקף באירוע "שבתרבות" ברמת השרון (צילום: לשכת חה"כ אחמד טיבי)


רוכב אופנוע נהרג בתאונת דרכים סמוך לבית שמש
 
רוכב אופנוע כבן 31 נהרג היום ככל הנראה בתאונה עצמית בכביש 38 סמוך למכללה לשוטרים בין רמת בית שמש לבית שמש. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. הכביש נסגר לתנועה לשני הכיוונים. כוחות המשטרה פועלים במקום ופתחו בחקירה לנסיבות האירוע.

פרמדיק מד"א אלי זנילמן סיפר: "כשהגענו, ראינו אופנוע מפורק על הכביש ובמרחק של כ-50 מטר מתחת למעקה הבטיחות שכב גבר כבן 31, הוא היה מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד, ביצענו בדיקות רפואיות, ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

אמבולנס טיפול נמרץ (צילום: פלאש 90)
אמבולנס טיפול נמרץ (צילום: פלאש 90)


מערך ההסעות בסופ"ש תוגבר, האוטובוסים התמלאו עד אפס מקום
 
לאור הביקוש הגבוה לתחבורה ציבורית בשבת במטרופולין תל אביב תוגבר בסוף השבוע הזה מערך ההסעות בליל שבת ובשבת. מדובר בהגדלת התדירות ובתוספת של עשרות מיניבוסים ואוטובוסים בקווי השירות. גם בשבת הזו נרשם ביקוש גבוה והאוטובוסים שתגברו את המערך התמלאו עד אפס מקום גם הם. בניגוד לשבוע שעבר, לא נרשמו תקלות מיוחדות.

בסוף השבוע שעבר השתמשו יותר מ־10,000 נוסעים במערך ההיסעים ללא תשלום, שפעל במרחב תל אביב, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו. 45 המיניבוסים שביצעו כ־650 נסיעות ועברו בכ־500 תחנות, לא עמדו בביקוש ונוסעים רבים נאלצו להמתין בתחנות זמן ממושך. על פי לקחים שהפיקו העיריות המשתתפות במיזם, הוחלט שמערך ההיסעים יופעל היום בין השעות 17:00 עד 2:00. מחר ייצאו ההסעות כל 20 דקות, במקום חצי שעה, בקווים 705, 707, 708 ו־709.

מיזם נעים בסופ"ש (צילום: אבשלום ששוני)
מיזם נעים בסופ"ש (צילום: אבשלום ששוני)