אחרי הסערה: אורלי בן ארי גינזברג ויתרה על המינוי לממלאת מקום פרקליט המדינה
אורלי בן ארי גינזברג תוותר על המינוי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, כך דווח אתמול בחדשות 12. בהודעה שפרסמה עורכת הדין והמשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי) נכתב, כי "למרות הזכות הכרוכה בחובה להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי, על פני שאיפותיי האישיות. בעת הזו – המערכת ואמון הציבור חשובים לי יותר".



לידיעה המלאה

אורלי בן ארי גינזברג (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
אורלי בן ארי גינזברג (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)



פומפאו מגנה: "מתנגד בנחרצות לחקירה הלא מוצדקת נגד מדינת ישראל"


שר החוץ האמריקאי גינה היום (שבת) את הודעת התובעת הראשית של בית הדין בהאג (ICC), פאטו בנסודה, לפיה קיים בסיס לפתיחת חקירה בחשד לביצוע פשעי מלחמה מצד ישראל בגדה המערבית, במזרח ירושלים ובעזה. התובעת ביקשה לקבל משופטי בית הדין חוות דעת נוספת תוך 120 ימים, או אז תקבל את ההחלטה האם לפתוח בחקירה כאמור.



כאמור, מזכיר המדינה האמריקאי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אנו מתנגדים בנחרצות לחקירה הלא מוצדקת הזו, אשר מכוונת באופן לא הוגן נגד ישראל", והוסיף כי "הדרך לשלום יציב עוברת דרך משא ומתן".



לידיעה המלאה

מייק פומפאו (צילום: רויטרס)
מייק פומפאו (צילום: רויטרס)



דיווח: דאעש תקף ברחפנים שלושה בתי זיקוק וגז בסוריה
שלושה בתי זיקוק וגז בעיר חומס, מצפון לבירה דמשק, הותקפו בו זמנית במהלך הלילה, ככל הנראה באמצעות רחפנים, במה שכונה על ידי משרד הנפט והמשאבים המינרליים בסוריה "פעולת טרור". מנהל בית הזיקוק בחומס, היית'ם מסוכר, מסר כי מדובר בבית זיקוק בעיר חומס ושני מתקני גז באזור. כוחות הכיבוי הצליחו לכבות במהירות את השריפות שפרצו במתקן.



לידיעה המלאה



תקיפה בסוריה (צילום: רשתות הערביות)
תקיפה בסוריה (צילום: רשתות הערביות)



מוחים נגד חוק האזרחות: לפחות 19 בני אדם נהרגו בהפגנות אלימות בהודו
מחאות אלימות נגד חוק האזרחות: לפחות 19 בני אדם נהרגו בעימותים אלימים ומעל 1,500 מפגינים נעצרו ברחבי הודו במשך עשרת הימים האחרונים, זאת על פי בכירים, כשכוחות משטרה ניסו לעצור התפרעויות אלימות במחאה על חוק האזרחות החדש במדינה, שעל פי מבקריו חותר תחת החוקה החילונית במדינה. בנוסף, כ-4,000 בני אדם נוספים נעצרו על ידי כוחות הביטחון ושוחררו זמן קצר לאחר מכן, על פי בכירים בממשלת הודו.



לידיעה המלאה 


מחאות חוק האזרחות בהודו (צילום: רויטרס)
מחאות חוק האזרחות בהודו (צילום: רויטרס)