אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (רביעי) במספר מוקדים במרחב עוטף עזה והעיר אשקלון. בשלב זה לא דווח על נפגעים. דובר צה"ל כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שיורט על-ידי לוחמי ההגנה האווירית".



צפו בתיעוד:




הירי מרצועת עזה התרחש בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמצא בעיר אשקלון יחד עם רעייתו, שרה, בכנס בחירות לקראת הפריימריז לראשות המפלגה שיתקיימו מחר, ופונה למרחב מוגן על ידי מאבטחי השב"כ, בעת שנאם לפעילים שהגיעו לתמוך בו.



לאחר ששב מהמרחב המוגן, חזר נתניהו לבמה ושלח מסר מזהיר למי שביצע את הירי, כשאמר: "מי שירה בפעם הקודמת לא איתנו, מי שירה עכשיו שיארוז את החפצים". בדבריו רמז לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל עטא, שנהרג על ידי כוחות צה"ל במהלך חודש נובמבר. 



‏מבין בכירי הליכוד שהיו בכנס באשקלון, נתניהו היחיד שפונה למרחב מוגן על ידי המאבטחים, לאחר שקיבל הוראה ממאבטחתיו האישיים. היתר נשארו במקומם והמשיכו בכנס. שרת התרבות והספורט, מירי רגב, החלה לנאום במקום ראש הממשלה, כאשר גם שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, נשאר על הבמה.



יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, מסר תגובה בעקבות הירי לדרום, בו כתב כי "המצב בו אזרחי ישראל נתונים לחסדי טרוריסטים וראש ממשלת ישראל לא יכול לסייר בחלק ממדינתו הוא תעודת עניות למדיניות הביטחון בדרום ואובדן הרתעה שאף מדינה ריבונית לא יכולה לקבל. אנו נחליף את הממשלה, נשנה את המדיניות ונחזיר את ההרתעה ואת השקט לתושבי הדרום".



ממפלגת העבודה-גשר נמסר בתגובה לאירועים כי ״שוב כיפת ברזל של עמיר פרץ נחלצה לעזרת נתניהו. צריך לומר את האמת. בלי כיפת ברזל ששומרת על העורף הישראלי נתניהו כבר לא היה ראש ממשלה״.

כזכור, במהלך חודש ספטמבר, בעת שניהל קמפיין לקראת הבחירות הקודמות, הורד נתניהו מהבמה בכנס תומכים שהגיע אליו בעיר אשדוד, בעקבות אזעקות צבע אדום, שנשמעו לאחר שבוצע ירי מרצועת עזה לעבר האזור.