לאחר סבב ראיונות, החליט היום (שני) השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, על סבב מינויים למספר תפקידי מפתח במשטרה, זאת בהמשך להמלצת מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן.

לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין ימונה ניצב יגאל בן שלום, שמונה לתפקיד ראש אגף חקירות ומודיעין. בן שלום הוא בעל תואר ראשון במזרחנות ותואר שני במדעי המדינה ובלימודי המזרח התיכון. בעבר שירת כמפקד יאחב"ל בלהב 433 וכעת משרת כראש יחידת להב. 

ראש אגף חקירות ומודיעין יגאל בן שלום (צילום: דוברות המשטרה)
ראש אגף חקירות ומודיעין יגאל בן שלום (צילום: דוברות המשטרה)

לתפקיד ראש אגף התנועה מונה  תנ"צ אלון אריה, שיקודם במסגרת המינוי לדרגת ניצב. הוא בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ותואר שני במנהל עסקים. אריה משמש כיום כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים. בתפקידיו האחרונים שירת כקצין אג"מ מחוז מרכז וכן כמפקד תחנת נתניה.

לתפקיד ר' להב 433 ימונה תנ"צ מוטי לוי מונה לתפקיד ראש יחידת להב 433, שיקודם במסגרת המינוי לדרגת ניצב. הוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח ותואר שני בלימודי משפט. לוי משמש כיום כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין, ובין תפקידיו האחרונים שירת כמפקד יאל"כ בלהב וכן כסגן מפקד מרחב ציון בירושלים.

ניצב מוטי לוי (צילום: דוברות המשטרה)
ניצב מוטי לוי (צילום: דוברות המשטרה)

השר ארדן התייחס לסבב המינויים הנוכחי: "מיניתי קצינים מוכשרים וראויים לתפקידי מפתח במשטרה. הבהרתי להם במהלך הראיונות את הדגש שעליהם לתת לנושאים שנמצאים במרכז המדיניות שקבעתי, ביניהם המלחמה בפשיעה בחברה הערבית, מאבק בתופעת האלימות במשפחה ואכיפה נחושה כנגד עברייני תנועה סדרתיים ותופעת הבריונות בכביש. אני מאחל לכלל הקצינים הצלחה בתפקידם החדש״.

השר ארדן: "מינויים ראויים - מאחל לקצינים בהצלחה בתפקידם" (צילום: פלאש 90)
השר ארדן: "מינויים ראויים - מאחל לקצינים בהצלחה בתפקידם" (צילום: פלאש 90)

מ"מ מפכ"ל המשטרה בירך גם הוא על המינויים הטריים: "משטרת ישראל היא גוף עוצמתי המורכב מהון אנושי איכותי. לתפקידים המשמעותיים האלו נבחרו קצינים מצויינים וראויים. בכוונתי להשלים את סבב השיבוצים במשטרת ישראל. סבב המינויים הנוכחי הוא המשכו של תהליך משמעותי וחשוב אל מול אתגרים רבים המונחים לפתחה של המשטרה בתקופה הקרובה".

ההודעה על סבב המינויים מגיעה לאחר תקופה ארוכה של חוסר וודאות, בעיקר בשל הקפאון המדיני והפוליטי וכן מגבלותיה של ממשלת המעבר. בחודש הקודם הודיע השר ארדן כי הוא מקפיא את תהליך מינוי המפכ"ל הקבוע למשטרה, הודעה שהתקבלה בקרב הקצונה הבכירה במשטרה בקולות מעורבים. אף שהשר ארדן חידד במכתבו כי מ"מ המפכ"ל רשאי לבצע סבב מינויים פנימי, כפי שאכן ביצע היום, היה ברור לרבים מהקצינים בדרגות פחות מניצב כי האפשרות לקידומם מצטמצמת בימים אלו ולפחות במהלך חצי השנה הקרובה.

לגבי מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הודגש אז כי הוא ימשיך לכהן כממלא מקום לפחות עד להקמתה של ממשלה חדשה, הליך שיכול להימשך חודשים ארוכים, רק לאחר הקמת הממשלה יעסוק השר לביטחון הפנים שימונה בעניין מינוי מפכ"ל קבוע לארגון.