ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, אמר היום (שני) בריאיון לעיתון קטארי כי הארגון דחה הצעה במסגרת "עסקת המאה" לקבל 15 מיליארד דולר להקמת שדה תעופה ונמל בעזה, בתמורה לפירוק חמאס מנשקו.

הנייה אמר כי לארגון הוצעה השקעה של הסכום כאמור במיזמים ברצועה, במסגרת תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדברי המנהיג, ההשקעות כללו הקמת שדה תעופה ונמל שבתמורה להם תתפרק הזרוע הצבאית של חמאס מנשקה וממיזוגה עם כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית.

הנייה לא חשף מי הגורם שהציע את ההצעה, אך הוסיף כי הארגון נדרש לנהל את הרצועה באופן מפוצל  הוא הדגיש כי ההצעה כאמור נדחתה על הסף.

בחודש שעבר התבטא הנייה בחריפות נגד תכניתו של טראמפ והכוונות הישראליות לסיפוח, כשנשא דברים בכנס "פורום חוקרי האומה לניצחון ירושלים״ שהתקיים באופן אלקטרוני.

״הגיע הזמן לסגת אחת ולתמיד מהסכם אוסלו, שיתוף הפעולה הביטחוני עם הכיבוש, ולא להכיר בישות הציונית״, אמר הנייה והוסיף כי ארגונו ״לא יכיר בישראל, ולא יתן לה לגיטימציה פוליטית או עתיד עבורה על אדמת פלסטין״.

עוד אמר ראש הלשכה המדינית, כי "יש לבנות שותפות אסטרטגית בין העם הפלסטיני, לרכיבי ההנהגה כדי להתמודד עם הסכנה והאיום האמיתי העומד בפני פלסטין, האומה והאזור. פתיחות לכל האנשים החופשיים בעולם, חברות ואנשים במדינות שונות בעולם, המסרבים לכבוש ולהעביר את השגרירות ואת תוכנית הסיפוח".