שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי הורה אתמול לרשות האוכלוסין לעצור טיפול ברישום נישואים בחו"ל שנעשו מהארץ באמצעות אפליקציית זום.
אתמול נחשף ב"כאן חדשות" כי נישואיהם של לפחות שלושה זוגות בחתונה אזרחית במדינת יוטה שבארה"ב, באופן מקוון ומבלי לצאת מגבולות ישראל, הוכרו על ידי רשות האוכלוסין. הזוגות הציגו תעודת "אפוסטיל" חתומה של מדינת יוטה שמכירה בנישואיהם.

הידיעה העיתונאית עוררה תגובות שמחה, ויו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו אמר: "העולם הרבני צריך להזדרז במתן מענה לסוגיות הכואבות של הנישואים בישראל, ולמצוא פתרון מערכתי כולל שיבטיח את אחדות העם היהודי ויספק לזוגות השונים מענה לצורכיהם".

אלא שבעקבות הודעתו של השר דרעי התחלפה השמחה בזעם. יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר מסר בתגובה: "אצל השר דרעי יש אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'. הזכות להתחתן היא בסיסית, ויש לאפשר אותה לכל אזרח. מדינה ששולחת את אזרחיה להתחתן בחו"ל, וגם כשנמצא פתרון משפטי שיאפשר להם לעשות זאת בישראל פועלת כדי לטרפד זאת - היא מדינה שמפנה עורף לאזרחים שמבקשים לחיות כאן חיים שפויים ונורמליים".

יו"ר סיעת מרצ תמר זנדברג מסרה גם היא בתגובה להודעת שר הפנים כי "דרעי מתעקש להיאחז בעולם ישן מאובן שמזמן לא רלוונטי. ישראל חייבת נישואים אזרחיים".