לקראת יום השואה השיקה ההסתדרות הציונית העולמית סדרת סרטונים במסגרת תכנית לימודים לבתי הספר בנושא האנטישמיות החדשה. בשנה האחרונה הועצמה מאוד האנטישמיות במרחב הווירטואלי, הסגרים והבידוד אשר נכפו על האנשים ומנעו מהם לצאת למרחב הפתוח העצימו את נוכחות האנטישמיות במדיה החברתית, וכן טענות רבות בדבר הפצת נגיף הקורונה על ידי יהודים. בסרטונים מובאים מחזות קצרים של מצבים דמיוניים אשר משקפים את ההתמודדות עם האנטישמיות בת ימינו. הסרטונים מופצים במקביל למכירתם מחדש של משחקי לוח בשם "הסוד של היטלר" Secret Hitler על ידי אתרי מכירות מרכזיים באינטרנט, ביניהם אמזון ועלי אקספרס.

האנטישמיות המודרנית הינה תופעה שאין לה מקום! היא כוללת לא רק את שנאת היהודים אלא גם את הכחשת השואה, שלילת זכותה של מדינת ישראל כמדינה ציונית, קריאה להחרמה של תוצרת ישראלית או גורמים התומכים בישראל ועוד.

הסרטים הקצרים שהוכנו  ע"י המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית מיועדים לפעילות לשעת מחנך פרונטלית או מקוונת. אורכם כ-13 דקות והם מציגים תופעות של אנטישמיות מודרנית ברחבי העולם.

ברקע מכירתם מחדש של משחקי לוח בשם "הסוד של היטלר" על ידי אתרי מכירות פופולריים באינטרנט, שיגרה המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית מכתב תלונה ובו סלידה מעצם מכירתו של משחק זה, פחות ממאה שנה לאחר שחיטתם של למעלה משישה מיליון יהודים על אדמת אירופה.

המשחק, שנמכר בפחות ממאה שקלים לכל דורש באמצעות האינטרנט, מציב את שאלת לימוד הלקח מהשואה והחינוך לבני הדור הצעיר בעולם ובארץ. תגובת אתרי המכירות לא התקבלה עדיין.

רחלי ברץ-ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית: ערב יום השואה הוא זמן של חשבון נפש לכל אדם ואדם במדינה. רק לפני כשבוע קראנו "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו..." ו"כי עלינו לספר ביציאת מצרים", כך גם עלינו לספר את אירועי השואה וגבורת העם היהודי. הדרך להקמת המדינה לא הייתה קלה ועלינו לזכור כי האנטישמיות קיימת גם כיום.