רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, התייחס היום (רביעי) בראיון לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף?" ברדיו 103FM לכך שאושרה תכנית חלופית לתמ"א 38 בעיר. קוניק אמר כי "אנחנו בעד התחדשות עירונית אמיתית. אנחנו מבינים שמדינת ישראל גדלה ושגם גבעתיים צריכה לגדול, ולהוסיף דירות ולהתחדש. יש פה בניינים ישנים ומסוכנים".

קוניק המשיך ואמר כי "אני מכיר את המצוקה הזאת היטב, ראינו אותה ממש והרגשנו אותה עכשיו בשומר החומות. אבל צריך לדעת להתחדש בצורה נכונה, לא בפופוליזם ולא בתוכניות שלא מתאימות למקום כזה או אחר. תכנון זה דבר רציני, לא נכנסים ככה ואחרי שבועיים כבר יש פתרון לבעיה שעשר שנים שוברים את הראש איך לצאת ממנה. בעיר כמו גבעתיים שאין לה שטחים יותר".



ראש העיר נשאל האם העיר מחסלת לגמרי את התכנית ואמר כי "זה לא מדויק, גם בגרסה של השרה שקד היא בעצם אומרת שם, בצדק רב, שכן תתאפשר המשך התמ"א לערים שיכינו תוכניות, מה שנקרא בשפה המקצועית תוכנית לפי סעיף 23 לתמ"א, שיקבעו כללים". 

עוד אמר קוניק כי "לא רק שאנחנו לא מחסלים את התמ"א אלא שאצלנו בגבעתיים הרבה אחרי שהמדינה תחסל את התמ"א, שזה פחות או יותר מה שהולך לקרות, אפשר יהיה עדיין לעשות תמ"א. ובשם אחר התחדשות בניינית, לבניינים ספציפיים נפרדים בפני עצמם, רק לפי כללים שאנחנו כחלוצים בתחום כבר הבנו את הקטסטרופה לפני כמה שנים והכנו תוכנית לפי סעיף 23 לתמ"א וקבענו כללים. נכון, הם קשים ונוקשים, אנחנו חד וחלק מעדיפים ברוב אזורי העיר מתחמים שמפנים לנו שטחים למבני ציבור, לגנים, לבתי ספר, לגינות לשבילי אופניים, אבל עדיין באזורים לא מעטים בגבעתיים אפשר יהיה לעשות התחדשות בניינית רק תחת שם אחר".