נתיב הפלוס החדש בנתיבי איילון צפון, אשר ישמש כנתיב נוסף ובלעדי לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית בין צומת חולון למחלף השלום, נחנך אתמול על ידי שרת התחבורה מרב מיכאלי, מנכ"לית המשרד מיכל פרנק, סמנכ"ל פרויקטים בחברת נתיבי איילון עוזי לוין ובכירים נוספים.

בשורה לחילונים? מיכאלי הודיעה כי תקדם את הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן בשבת

המקטע החדש שאורכו 4.5 ק"מ יתווסף למקטע הקיים ובכך ישלים 15 ק"מ רצופים של העדפה לתחבורה שיתופית (לרכב המסיע לפחות שלושה נוסעים, כולל הנהג) וכן, לקווי התחבורה הציבורית הבין עירונית לתל אביב ולהיסעים ללא תשלום של חניון הנתיב המהיר בשפירים. 

"אני גאה לעמוד כאן היום ובהקדמה של שנתיים לחנוך את הנר"ת החדש, שהופך את נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית ל-VIP של משתמשות ומשתמשי הדרך", ציינה מיכאלי באירוע ההשקה שהתקיים בגשר יצחק שדה בתל אביב והודיעה שהשלב הבא יהיה בהשקת נתיב התחבורה הציבורית והתחבורה המועדפת לאורך איילון דרום.

מרב מיכאלי, מיכל פרנק ועוזי לוין בחניכת נתיב הפלוס החדש בנתיבי איילון  (צילום: אבשלום ששוני)
מרב מיכאלי, מיכל פרנק ועוזי לוין בחניכת נתיב הפלוס החדש בנתיבי איילון (צילום: אבשלום ששוני)

פרנק אמרה, כי הארכת נתיב פלוס עד למחלף השלום הופכת את הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית לאטרקטיבית עוד יותר ותחסוך את הפקקים בכניסה לתל אביב.

לוין ציין, כי הנתיב החדש שנפתח באיילון צפון מהווה ציון דרך משמעותי בפרויקט "נתיבים מהירים" שעתיד לשנות תוך כמה שנים מהקצה אל הקצה את חוויית הנסיעה של עשרות אלפי ישראלים שנוסעים בכל יום לעבודה בתוואי.