נמאס לכם מתופעת הגוסטינג? לא מבינים למה תמיד זה מסתיים בהיעלמות? אילנית קורן, מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה, מסבירה מדוע זה קורה, וכיצד ניתן להימנע מכך.

מחפשת בן זוג עם אינטליגנציה רגשית? לא בטוח בכלל שזה מה שאת צריכה

"ישנם לא מעט גברים ונשים שברגע שההתכתבות מתקדמת לקביעת דייט, הם פתאום נלחצים ומתאדים. לא, זה לא בגלל שהם לא רציניים. אלו החששות והחרדה שנוצרו בגלל קשרים קודמים, אכזבות ולב שבור. כשמרגישים התקדמות, יש כאלה שהולכים אחורה, מבקשים להאט, להתכתב עוד קצת ויש כאלה שנעלמים, מה שנקרא 'גוסטינג', מסבירה קורן. "זה קורה להמון אנשים שחוו קשרים בעבר ונפגעו, ואם זה מה שאתם עושים בכל פעם, וזה מה שתוקע אתכם מלמצוא את הזוגיות שאתם כ"כ רוצים, כדאי לגשת למאמן/ת או מטפל/ת ולשחרר את העבר".

לאן הוא נעלם? צילום: אילנית קורן

"ברובד החיצוני, זה הרבה פעמים נופל על תקשורת", מוסיפה קורן. "זה יכול להתמסמס כי זה משעמם או שלא הצלחנו לפתח איזשהו רגש. כשאני מדברת על לייצר עניין, זה משהו שאפשר לעשות כשמוצאים משהו משותף ויודעים איך להשתמש בו על מנת לתת לצד השני הרגשה טובה. אפשר לתת מחמאה, הערה שנונה או משהו שמייצר אתגר אינטלקטואלי או גורם לצד השני לחייך".

היא מציעה כי "אם אתה רואה מישהי שמעלה תמונות מחו"ל אפשר לזרוק לה שרואים שהיא אוהבת לטייל בעולם. אם ראית שהוא מאוד אוהב להקה מסוימת, תוכלי לנסות לכתוב לו שיש לו כבר נקודת זכות אצלך כי הוא אוהב את הלהקה המדוברת. כל דבר שיפתח שיחה ויכול ליצור הרגשה נחמדה ונעימה.

לדבריה, "דבר נוסף הוא רגש. אותו אנחנו מייצרים כשאנחנו מדברים על נושאים משותפים וגם כשאנחנו מאפשרים רגעי מבוכה. כשיש רגעים כאלה הרגש מתחיל להתפתח, ואם אנחנו נמצאים מהדבר הזה זה הופך להיות משהו שהוא רק שכלי ועובר למקום של ידידות".

אילנית קורן היא מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה. לפרטים נוספים