משקי בית רבים בישראל ובעולם כולן סבלו ועדיין סובלים מבעיות כלכליות, שנגרמו בעקבות משבר הקורונה. ללחץ הכלכלי ישנה השפעה על מצבם הנפשי של בני הנוער, והוא בין הגורמים לעלייה בתסמיני דיכאון - כך עולה ממחקר חדש, אותו ערכו חוקרים בבית החולים לילדים בפילדלפיה, ופורסם בכתב העת The Lancet Regional Health – Americas.

המחקר הצביע על כך שלחץ פיננסי, פגיעה בכלכלת המשפחה ותחושת האי וודאות מעצימים את תחושת הדיכאון בקרב בני נוער. מחקר זה מצטרף לנתונים רבים אחרים שמצביעים על השפעות השליליות של הקורונה על בני הנוער.

טיפול בחרדה ודיכאון (צילום: canava)
טיפול בחרדה ודיכאון (צילום: canava)

 
ד"ר איריס כהן יבין, פסיכיאטרית ילדים ונוער במכבי שירותי בריאות במחוז ירושלים והשפלה, אומרת כי "תקופת הקורונה אכן העלתה את רמות הלחץ החרדה בקרב מבוגרים ומתבגרים כאחד. אנו רואים עלייה משמעותית בפניות למרפאות בריאות הנפש בקהילה עקב מגוון רחב של סיבות, וביניהן גם עקב הלחץ הכלכלי, הפגיעה ביציבות המשפחתית ובתחושת הביטחון".

היא הוסיפה: "לעיתים קרובות מתבגרים מודעים למצב הכלכלי של המשפחה יותר ממה שההורים חושבים, ואף נוטים להעצים ולהקצין סיטואציות. חשוב לשקף לבני הנוער את המצב, לשתף בתחושות ובאם ישנו צורך - לפנות לקבלת ייעוץ וסיוע מגורם מקצועי".