סוכנות הידיעות האיראנית "נור ניוז" דיווחה הבוקר (רביעי) כי הכטב"מים והתחמושת ששימשו לתקיפה במפעל הנשק באספהאן הוכנסו לאיראן על ידי "קבוצות כורדיות אנטי-מהפכניות שבסיסן באזור כורדיסטאן העיראקית". על פי הדיווח, הקבוצות נעזרו בסוכנות ביון זרה, שסיפקה את החלקים של כלי הטיס, והכניסה אותם לתוך גבולות הרפובליקה האסלאמית דרך איש קשר. עוד נמסר, כי החלקים והחומרים הורכבו בבית מלאכה "מאובזר היטב על ידי כוח אדם מיומן".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ביום שני האחרון, דיווח העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל", מפי גורמים המעורים בפרטים, כי "תקיפת המפעל הצבאי באיראן בוצעה על ידי רחפנים ישראלים, וכי המפעל נועד לייצור כלי נשק מתקדמים". עוד נמסר כי במתקפה הצליחו לפגוע בארבעה אזורים שונים באופן מדויק. על פי תמונות לווין מהאזור, נראה כי למרות שהאיראנים תיארו את הנזק כקל בלבד, המשימה "הוכתרה כהצלחה".

מוקדם יותר דווח, כי תקיפת המל"ט, שגרמה לפיצוץ במפעל, הינה תקיפה חשאית ישראלית, "בעוד שארה"ב וישראל מחפשות דרכים חדשות לעכב את פעילויותיה הגרעיניות והצבאיות של טהרן". 

גורמים איראנים מסרו בסמוך לתקיפה, כי "המדינה סיכלה ניסיון תקיפה של שלושה מטוסי קוואדקופטר קטנים שכוונו למפעל תחמושת בעיר איספהאן, ממש בסמוך לאתר השייך למרכז לחקר החלל של איראן. איראן אמרה כי ההגנה האווירית שלה הפילה את אחד המל"טים, בעוד שני האחרים התפוצצו מעל המחסן וגרמו נזק קל לגג המבנה. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, כינה את הפיצוץ "תקיפה פחדנית".

כזכור, פיצוץ עז אירע בערב שבת במפעל צבאי לייצור תחמושת בעיר איספהאן שבאיראן, כך דיווחה הטלוויזיה הרשמית במדינה, שציטטה גורם ביטחוני. לפי הגורם הביטחוני, לא היו נפגעים בפיצוץ, ולפי כלי תקשורת ממלכתיים, נודע כי הפיצוץ אירע כתוצאה מתקיפת מל"ט. סרטון שפורסם ברשתות החברתיות הציג את רגע הפיצוץ במרכז לייצור תחמושת במקום.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אחד (המל"טים) נפגע מההגנה האווירית והשניים האחרים נלכדו במלכודות הגנה והתפוצצו. למרבה המזל, התקיפה הלא מוצלחת הזו לא גרמה לאובדן חיים וגרמה נזק קל לגג בית המלאכה", אמר המשרד בהצהרה שנשאה סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA.