תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" הודיעה היום (ראשון) על ביטול מחנה הקיץ השנתי של התנועה. במכתב שפרסמו בתנועה נכתב כי הסיבה לכך היא קיצוץ בתמיכה הממשלתית שהם מקבלים. "הדבר מוביל אותנו אל סף משבר תקציבי ותזרימי המאלץ אותנו לקבל החלטות קשות ומורכבות, כדי להבטיח את המשך קיום פעילות התנועה", נכתב במסמך עליו, חתומות המנכ"לית טליה בז'רנו והסמנכ"לית סתיו ויץ.

עוד נכתב: "מחנה הקיץ הוא מפעל השיא של כנפיים של קרמבו כבר למעלה מעשור. אנו מודעות לחשיבותו עבור הפעילים ובני משפחותיהם. עם זאת, עלינו לנקוט באחריות שתבטיח את עתיד פעילות התנועה, עד אשר תוסדר תמיכה ציבורית רחבה התואמת את אופי הפעילות והיקפיה".

"אנו מאמינות בחשיבותה ומשמעותה של כנפיים של קרמבו לחברה הישראלית, ובטוחות כי השותפות עם משרד הרווחה והביטחון החברתי תביא לכדי פתרון למשבר בו אנו נמצאים לטובת כלל הפעילים ומשפחותיהם", נמסר. את המכתב הן סיימו בציטוט מתוך השיר "מוכרחים להמשיך לנגן", שכתב עודד פלדמן: "את המנגינה הזו אי אפשר, ואסור, להפסיק".

בעקבות הפרסום, תנועת הצופים פרסמה הודעה בה נכתב: "לא נשב מהצד כאשר כנפיים של קרמבו עם העשיה המשמעותית שלה  לא יכולה לקיים את פעילותה כסדרה. בהנחיית יו"ר תנועת הצופים , רז פרל , אנו מציעים לכנפיים של קרמבו כל סיוע באשר הוא. 

ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, שוחח עם מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי והנחה אותו להמשיך כרגיל בהכנות לקייטנות הקיץ. "אשדוד תעמיד לרשות ילדי כנפיים של קרמבו את כל התנאים לקיום הקייטנה, תוכן איכותי ומדריכים. אף ילד לא צריך להיפגע, ואנו נאפשר לכולם ליהנות מקייטנות כמתוכנן".

ח״כ רון כץ (יש עתיד) מסר בתגובה: "אטימות נוראית הובילה להודעה עצובה מאוד. כנפיים של קרמבו, ארגון חסד של מלאכים שמגשימים חלומות לא יגשים את חלומם של הילדים המיוחדים השנה כי לממשלת נתניהו יש סדרי עדיפויות אחרים. ‏כמה נורא לדעת שביטלו את התקציב למלאכים הללו. ‏אני שואל ברצינות, מה יותר חשוב לכם?".

חה״כ סימון דוידסון (יש עתיד) פנה לשר הרווחה בשאילתה דחופה בנושא ירידה בתמיכה הממשלתית לתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו".

חה״כ דבי ביטון (יש עתיד) הוסיפה: "כנפיים של קרמבו עושים עבודת קודש ומובילים שינוי חברתי. הם מראים לכולנו איך הנוער המדהים שלנו יכול להוביל לשילוב של אנשים עם מוגבלויות בחברה. הילדים הנהדרים האלה מחכים כל השנה למחנות קיץ וכעת בגלל ירידה בתמיכה ממשלתית הם צפויים להתאכזב. פניתי לשר הרווחה וביקשתי ולוודא שהתקצוב לתנועה החשובה הזאת לא ייפגע ושמחנות הקיץ יתקיימו כסדרם".