אחרי שאיים מוקדם יותר השבוע ב-103FM בהשבתה בפתיחת שנת הלימודים, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, העביר היום (שלישי) מכתב למורים חברי הארגון ובו הזהיר כי "המצב של מערכת החינוך כה גרוע שאין מנוס מלעשות את הצעד הזה".

שנת הלימודים לא תיפתח בזמן? "הגיע הזמן שראש הממשלה יתערב במשבר"
קיש וסמוטריץ' ליו"ר ארגון המורים: "להתחיל במו"מ לפני פתיחת השנה"

"כואב לנו מאוד על כל השבתה של מערכת החינוך, פגיעה במהלך התקין של הלימודים, בתלמידים ובמורים. אך לפעמים צריך לעשות ניתוח כואב כדי להציל את כל הגוף. הגוף הזה הינו מערכת החינוך, אשר צריכה לא רק להעניק לתלמידי ישראל יכולות השתכרות, מקצועיות, רמת חיים, איכות חיים, אלא גם ערכים של אהבת מולדת, של אהבת העם, של התנדבות למען הזולת ולמען החברה. כל הערכים האלו ניתנים על ידי המורים והמחנכים בישראל בחינוך העל יסודי", כתב.

"ארגון המורים נערך וידאג לכך שבזמן שביתה ארוכה, אם תקרה, נוכל לעזור למורים במצוקה כלכלית מקרן השביתה, ובמיוחד למורים במשפחות חד הוריות, מפרנסים יחידים, משפחות שבהן שני בני הזוג מורים ועוד. גם המורים צריכים להיערך למאבק ארוך, אם יקרה. לא רק לחסוך כספים לעת צרה, בגדר "כסף לבן ליום שחור", אלא גם לחשוב על מציאת עבודה אלטרנטיבית זמנית לתקופת המאבק - אם מדובר בשביתה ארוכה, כפי שקרה בשביתות הארוכות הקודמות שעשינו, בשנים 1971, 1978 ו-2007. במאבק גם המורים עלולים להיפגע, אך בסופו של דבר נצא נשכרים, לא רק אנו, אלא גם התלמידים, ההורים וכל אזרחי מדינת ישראל", הוסיף.

"זה מדאיג אותנו, המורים, מאוד. רק את שר החינוך יואב קיש המצב הזה לא מדאיג. הוא אומר 'תחת כל עץ רענן' שהוא נערך לשביתה של חודשיים. במקום שייערך לתמוך במורים במו"מ מול משרד האוצר, הוא לא מתערב. הוא גם לא רוצה להתערב. לא אכפת לו. זה שנה וחצי אנחנו מנהלים מו"מ מול משרד האוצר, והם נחושים בדעתם לשחוק את השכר של המורים ולהרוויח מכך הרבה מאוד כסף", טען.

לדבריו, "גם להם, כנראה, רמת החינוך ומצב המורים והתלמידים אינם חשובים. אם בשנה האחרונה השכר של המורים נשחק ריאלית ב-5.5%, התוספת המוצעת לנו של 2% לשנה היא למעשה הפחתה ריאלית של השכר שלנו ב-3.5%. משרד החינוך ומשרד האוצר יוצרים כאן מצג שווא של כאילו תוספת שכר למורים, כאשר, למעשה, זאת שחיקה נוספת של שכרם. והפעם הם גם רוצים לקבל את הגושפנקה של הארגון. זה לא יקרה! נגד זה ניאבק. על כל מורה לדעת שהמאבק הוא גם עבורו וגם עבור העתיד שלנו במדינה הזו. 

בסיום דבריו תקף ואמר כי "הגענו למצב בלתי נסבל. על כל אלה אנחנו נאבקים. המאבק שלנו צודק וחשוב מאין כמוהו ובע"ה נצליח בו".