פחות משבועיים נותרו עד לפתיחת שנת הלימודים, ועדיין לא ברור אם היא תחל בזמן גם בבתי הספר העל יסודיים, זאת מפני שעדיין לא הושגו הסכמות עם יושב ראש ארגון המורים רן ארז, בנושא הסכם שכר חדש. בעקבות עובדה זו, יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף פנה היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו קרא להתערבותו הדחופה להבטחת פתיחת מערכת החינוך בתיכונים.

"שנה נוספת של צמיחה": מספר שיא של תלמידים חדשים בישיבות ובמכינות בת"א
פחות משבועיים לפתיחת השנה: אין הסכמות בין ארגון המורים ומשרד החינוך
 
"האיום הממשי של רן ארז לפיו מורים רבים יינטשו את המערכת וימצאו מקורות תעסוקה ופרנסה אחרים, מדיר שינה מעינינו. יחד עם זאת אנו לא יכולים לקבל או להסכים להמשך הפגיעה בילדינו", כתב שיף והדגיש כי הנהגת ההורים הארצית תסייע בכל דרך להביא לסיום יעיל ומוצלח של הסכסוך ולפתיחת שנת הלימודים במועדה.

כמו כן, יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, ספיר מוספי פנתה גם היא לראש הממשלה, ואמרה במהלך כנס של מועצות התלמידים והנוער, להיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים כי "ראש הממשלה - זה בידיים שלך. כ-350 אלף תלמידים לא יפתחו את שנת הלימודים בעוד 11 ימים אם לא תתערב".

מועצת התלמידים והנוער הארצית  (צילום: דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית)
מועצת התלמידים והנוער הארצית (צילום: דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית)

היא הסבירה: "כששואלים את משרד החינוך מי אחראי - הם מאשימים את האוצר ואת ארגון המורים. כששואלים את ארגון המורים מי אחראי - הם מאשימים את משרד החינוך והאוצר. כששואלים את משרד האוצר מי אחראי - הם מאשימים את ארגון המורים ומשרד החינוך. וכששואלים אותנו? כולם. לכולם יש יד בדבר, כולם יכולים לפתור את המשבר אבל עושים הכל חוץ מלשבת סביב שולחן המשא ומתן ולפתור אותו. אנו קוראים לכם, שר החינוך יואב קיש, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, יור ארגון המורים רן ארז: זה הזמן שלכם לפתור את זה, אנחנו אחרי הדקה ה90. עכשיו, אנחנו - בקרוב, הנוער יוצא לרחובות".