כשבוע לפני פתיחת הלימודים וטרם ידועה האם תלמידי התיכונים ישובו למסגרות החינוכיות ב-1 לספטמבר בצל המשבר בין ארגון המורים לבין משרדי האוצר והחינוך. הערב (שבת) העביר יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר לשר האוצר סמוטריץ' ואמר כי "מחר במשא ומתן יש לו הזדמנות להתעלות על עצמו וללכת לקראת המורים ובכך למנוע את השביתה והפגיעה במערכת החינוך".

השר קיש: "לא מבטיח שנצליח להגיע להסכם שכר עד ה-1 בספטמבר"
יו"ר ארגון המורים במסר למשרד החינוך: "אם צריך נשבות גם חודשים"

בתוך כך, גורמים במשא ומתן מתחו ביקורת על ארז ואמרו ל"מעריב": "לצערי כרגע ארז לא מגיע לדיון ענייני עסוק בקמפיינים, לא מוכן לדון בתמרוץ מצוינות ולא מנהל שום דיון ענייני, מתבצר כאילו כל מה שהוא רוצה זה ללכת לשביתה".

 הצדדים קיימו מספר פגישות במהלך החודש האחרון, אך נראה כי הצדדים עדיין רחוקים מגיבוש הסכם שכר חדש עבור מורי הארגון. בשל כך, תלמידי התיכונים וההורים צפויים להפגין ביום רביעי הקרוב (30 באוגוסט) במחאה על המצב. ההפגנות צפויות להיערך במספר מוקדים, בהם משרד האוצר, מטה ארגון המורים ומשרד החינוך, במטרה לנסות לעורר מי מהגורמים, בתקווה שהדבר יוביל להתקדמות שתאפשר את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר - גם בתיכונים.

בהודעתם נכתב: "כבר יותר משלוש שנים שתלמידי ישראל חיים בלי שגרה יציבה. שנתיים של קורונה ושנה של עיצומים בלתי פוסקים שפגעו ברצף הלימודי, בסביבה החברתית ובסיכוי של תלמידי העל יסודיים לסיים את מערכת החינוך עם תעודת בגרות ראויה. לא נסכים להפוך לדור אבוד. מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית מאחדות כוחות וקוראות לכל הצדדים להציב את מציאת הפתרון למשבר המאיים על פתיחת שנת הלימודים כסדרה - לפני הכל ולהתכנס להסכם כדי ששנת הלימודים תפתח כסדרה".