מילים לחוד ומציאות לחוד: בחוזר מנכ"ל משרד החינוך נקבע כי אין להפעיל תוכניות שבהן מגיעים מפעילים עם בעלי חיים לתוך המוסד החינוכי, משום ש"הובלת בעלי חיים לפעילות מחוץ למקום גידולם הרגיל גורמת להם סבל רב, והובלה של עופות וזוחלים אף כרוכה בסכנה לבריאותם". עוד מפורטים בחוזר תנאים נוקשים להפעלת פינות חי ("מרחבים זואולוגיים") במוסדות חינוך.

למרות זאת, חוגי החיות במוסדות החינוך משגשגים ופינות חי פועלות כמעט ללא פיקוח או ידע מקצועי. בימים האחרונים פנתה עמותת תנו לחיות לחיות במכתב לשר החינוך, יואב קיש, ובו היא דורשת כי משרדו יפעל בהתאם לחוזר מנכ"ל שהוציא הדרג המקצועי במשרד עצמו.

יעל ארקין, מנכ"לית תנו לחיות לחיות, מדגישה כי "חוגי החיות המגיעים למוסדות החינוך כרוכים בטלטולם ובניודם של בעלי החיים, דבר הגורם להם בהכרח סבל. במקרים רבים, הממונים על פינת החי מקרב הסגל הפדגוגי אינם מחזיקים בידע הנדרש לתפעולה. קיימות תוכניות רבות המאפשרות לימוד והיכרות עם בעלי חיים, תוך כבוד הדדי ועזרה להם. כך בסיורים, בהתנדבויות ובתוכניות חינוכיות חד־פעמיות או שנתיות בחוות הצלה של בעלי חיים שונים או בבתי מחסה וכלביות של עמותות ורשויות מקומיות וכך גם בסיורים בטבע, לרבות בטבע העירוני".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בישיבת הוועדה המייעצת הועלו עמדות מקצועיות בנושא אחזקת בע"ח במוסדות החינוך וניוד בעלי חיים, המחייב עמידה בתנאי החוק לכך. התקיימו פעולות רבות, כגון: השתלמויות מקצועיות לאחראי פינות חי, תוך שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה העוסקים בתחום (משרד החקלאות, רט"ג והמשרד להגנת הסביבה), שיפור המיפוי ותגבור ההדרכה לבתי הספר. המשרד ביצע את הפעולות החשובות הללו וממשיך במאמץ לתת מענה חינוכי מיטבי לתלמידים, תוך שמירה על הנדרש למען בעלי החיים".