יו"ר ארגון המורים רן ארז ונציגים ממשרדי האוצר והחינוך יתכנסו גם היום (שלישי) להמשך השיחות, במטרה להשיג הסכם שכר חדש, שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים.

משרד האוצר במסר למורים: אם תשבתו חלקית - תקבלו "שכר ראוי"
מחאה חריגה מול קיש: עשרות מורים נטשו את האולם בזמן נאומו

ככל שהדקות חולפות נראה כי הסיכוי ששנת הלימודים תיפתח בבתי הספר העל יסודיים הולך ופוחת, שכן אין התקדמות בשיחות. הפער בין הצדדים עומד על כמיליארד שקלים, ואיש מהצדדים אינו מוכן להתגמש ולו מעט, כדי להשיג הסכמה כלשהי.

כזכור, הממונה על השכר באוצר שלח אמש מכתב לראש מינהל שכר והסכמי עבודה בשלטון המקומי (המעסיק של המורים בתיכונים). במכתב, דרש מהם הממונה, על אף השיחות והמאמצים הרבים, ליידע את המורים שלא יקבלו שכר אם ישבתו, וכי במידה וישבתו חלקית - יקבלו שכר "ראוי". כמו כן, בממונה ביקשו מהשלטון המקומי להיערך להפעלה במתכונת מצומצמת של התיכונים בהתאם בעצם לכמות המורים שיחליטו שלא לשבות באופן מלא או לעבוד כרגיל ולא לשבות כלל.

מנגד, בארגון המורים זעמו: "אין שום התקדמות. ההפך הוא הנכון ומשרד האוצר יוצא בקריאה למורים לשבור שביתה ובכך לנסות לפרק את ארגון המורים בהתאם למדיניות שר האוצר ופורום קהלת". בשלטון המקומי נמסר כי "המשא ומתן נמשך, ומתקיים שעות ארוכות ואנחנו מקווים שיגיעו להסכמות כמה שיותר מהר ובטח לפני ה-1 בספטמבר".