שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז נפגשו הבוקר (חמישי) פעם נוספת ודנו במשך כשעה וחצי, אחרי שהפגשה אתמול הסתיימה ללא הסכמות. ביממה האחרונה נרשמה התקדמות מסוימת בשיחות, אך עדיין יש נושאים רבים שטרם נמצא להם מענה. אחת מנקודות המחלוקת היא סוגיית משך הזמן בו ההסכם יהיה בתוקף - כאשר קיש הציע אמש הסכם עד שנת 2028, בעוד שהמורים מכוונים לשנת 2025

שר החינוך יואב קיש מסר הלילה כי המשא ומתן על הסכם השכר עם המורים נפסק ללא הסכמות. עוד מסר כי מחר בשעות הבוקר ייפגש עם יו"ר ארגון המורים רן ארז לפגישה מכרעת.

הערכה: המו"מ בין המורים לאוצר יידחק לדקה ה־90
רן ארז: "הסתדרות המורים משדלת את חברינו לשבור את השביתה"

בתוך כך, המשטרה פינתה הבוקר פעילים ממחאת הסטודנטים והסטודנטיות שחסמו מוקדם יותר את לשכת שר ומנכ"ל משרד החינוך בירושלים, והם הועברו למגרש הרוסים, לשם הגיעו חמישה עצורים.

סטודנטיות וסטודנטים קשרו את עצמם לדלתות בתוך הלשכה במחאה על אוזלת היד של משרד החינוך, היעדר תקצוב, והחדרת מסרים אנטי-דמוקרטיים למערכת החינוך. במקביל, הפגנה נערכה גם מחוץ ללשכת השר, גם שם פעלה המשטרה לפינוי המפגינים.  

מפגינים מתבצרים בלשכתו של שר החינוך (צילום: מחאת הסטודנטים והסטודנטיות)
מפגינים מתבצרים בלשכתו של שר החינוך (צילום: מחאת הסטודנטים והסטודנטיות)

סטודנטית שהיתה בלשכה שיחזרה בשיחה עם מעריב: "בערך 20 נמצאים עכישו מחוץ למשרד, וחמישה נוספים עדיין נמצאים באולם בו התבצרנו קודם. בבוקר נכנסנו ברג והתיישבנו באחד האולמות במשרד. יש כמה אנשים שהדביקו את עצמם לרצפה, ועוד שניים נוספים שאזקו את עצמם לחפצים בלשכה. נכנסנו למקום לא באלימות, אלא באמת להשמיע את הקול שלנו ואת הדרישות שלנו לחינוך ראוי עבור הדור הבא".

היא הוסיפה: "הדבר הכי הרסני שאפשר לעשות זה לחנך דור שלם שמה שקורה פה עכשיו, והאלימות, וההומופיביה שנאה וגזענות הם ערכים לגיטימיים. באנו לפה כדי להגיד שזה לא מקובל עלינו".

המשטרה מפנה את המפגינים במשרד החינוך (צילום :מחאת הסטודנטים והסטודנטיות)

ממחאת הסטודנטים והסטודנטיות נמסר: "הגענו למלא את כיסא מנכ"ל משרד החינוך שעומד ריק מאז הצעד האמיץ של אסף צלאל. כשמערכת החינוך במשבר ועל סף שביתה עקב שנים ארוכות של הזנחה פושעת, קיש נותן לגזען אבי מעוז להחדיר לתוכה מסרים אנטי דמוקרטיים וגזעניים. משרד החינוך הופך למשרד לחינוך מחדש של ילדי ישראל, הכל בחסות ובשירות ההפיכה. קיש נגד המורים, נגד התלמידים, ונגד המרצים. שנת לימודים חדשה מתחילה, אבל את השיעור הכי חשוב בדמוקרטיה כבר למדנו!".

אתמול גורמים המקורבים למו"מ בין האוצר לארגון המורים סיפרו כי ישנה "התקדמות חיובית" במו"מ בין ארגון המורים לאוצר ועל פי ההסכם כל מורה יזכה לתוספת של כ- 2,000 שקלים. כמו כן, סיכמו הצדדים על גמישות למנהלים, כך שיוכלו לתמרץ מורים טובים.

עם זאת, בארגון המורים מיהרו להבהיר כי "המו״מ בעיצומו, יש סעיפים רבים שלא נענו ועדיין לא נדונו, אנו מקיימים מו״מ ללא פשרות, כרגע לא נוכל לאשר אף מידע. השביתה תלויה ועומדת" ובמשרד האוצר הכחישו ומסרו כי "איננו נכנסים לפרטי המו״מ. לצערנו הפערים גדולים ועדיין אין הסכמות. אנחנו עושים מאמצים להגיע להסכמות שיביאו לשיפור מערכת החינוך".