מנהל תיכון "הגימנסיה הרצליה" שבתל אביב, זאב דגני, התפטר היום (ראשון) מתפקידו, זאת לאחר ביטול אירוע מעורר הסערה שהיה אמור להיערך היום בבית הספר. במסגרת האירוע המדובר, מאות תלמידים היו אמורים להציג מכתב בו הם מכריזים על סירובם להתגייס לצה"ל. בנוסף, למקום היה אמור להגיע גם סלאח דיאב, תושב מזרח ירושלים שהורשע בעבירות אלימות כלפי יהודי בשכונה ונידון לשמונה חודשי מאסר, לצד מספר ארגונים וגופים המזוהים עם השמאל, בהם כמו "שוברים שתיקה", בנק"י (ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי) ארגון "מסרבות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

דגני הודיע על החלטתו במכתב ששלח לחברי הוועד המפקח את הגימנסיה, ובו כתב: "לאור ההחלטה שהתקבלה אמש, בימים אלה, בו אסרתם על קבוצת בוגרי בתי ספר תיכונים לממש ולהשמיע את קולם בניגוד לעמדתי. בכאב גדול מאוד אני מבקש להודיע שלא אוכל עוד לעבוד בפיקוח שלכם. מבקש לסיים את עבודתי".

ההחלטה על ביטול האירוע התקבלה לנוכח מכתב ששלח ממלא מקום מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני, ובו המליץ לדגני "לשקול מחדש את קיום האירוע בכתלי המוסד החינוכי וכן את אופן קיום האירוע כך שיעמוד בהוראות הדין". עוד נכתב: "אי-שמירה על הדין וההנחיות עשויה להביא לנקיטת צעדים שונים לרבות שלילת הכרה ותקצוב של מוסד החינוך ושלילת אישור העסקה".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו שדרשה לבטל את אירוע הסרבנות מסר: "זאב דגני לא ראוי להיות מנהל בית ספר בישראל. טוב מאוד שראשי הועד המנהל עמדו על שלהם. ראשי הציונות היו מתהפכים בקברם לו היו יודעים שבגימנסיה הרצליה יתקיים אירוע סרבנות. שלום ולא להתראות".

שי גליק מנכ"ל בצלמו שהוביל את המאבק במנהל שנים רבות הוסיף: "טוב מאוחר מלעולם! מקומו של מר דגני בניהול בית ספר בראמללה לא בישראל. מר דגני ששנים רבות הלעיט את תלמידיו בתכני השמאל הקיצוני וסרב להשמיע את כל הצדדים. מר דגני שמצפצף על החוק ומעודד סרבנות מר דגני שמצפצף על הוראות משרד החינוך איננו ראוי לנהל או לחנך ואפילו להיות שרת בבית ספר. אנחנו בטוחים שכת יכנס מנהל חדש לגימנסיה שיתחשב בתלמידים והוריהם יזמין אנשים מכל הצדדים ולא ייתן במה לתומכי טרור מחבלים וסרבנים. נמשיך ונעקוב עד שהוא אכן באמת ילך הביתה ונדאג שהנזק העצום שהוא עשה יתוקן".