ערב ראש השנה פרסם משרד החינוך את הישגי תלמידי ישראל במבחני הבגרות בשנת הלימודים שעברה ובתוך כך גם את רשימת בתי הספר המצטיינים בארץ. בראש הרשימה של כלל בתי הספר התיכוניים בישראל, בזכאות לבגרות מצטיינת, ניצב תיכון אלבשאאר של מכללת סכנין.

כחודשיים לאחר התפטרות המנכ"ל: עוד טלטלה במשרד החינוך
גאווה מקומית: אלו הערים המפתיעות שהשיגו נתונים גבוהים ברשימת הזכאים לבגרות
 
76.6 אחוזים מבוגרי בית הספר זכו לתעודת בגרות מצטיינת. התנאים לקבלת תעודה כזו הם: הצטיינות בתוכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית-קהילתית, התלמידים למדו ונבחנו באנגלית ברמה של 5 יחידות לימוד, במתמטיקה ברמה של לפחות 4 יחידות לימוד וממוצע ציוני הבגרות שלהם הוא 90 ומעלה.

מנהל בית הספר, ד"ר אמיר חאג', גאה בהישגי תלמידיו אבל לא מופתע: "כבר ביומי הראשון כמנהל המוסד לפני שבע שנים, הצבתי את המטרה להביא את תלמידי בית הספר לרמת מצוינות גבוהה. חזון בית הספר הוא לשאוף למצוינות מדעית וערכית ובניית אישיות מנהיגותית לסטודנטים שלנו, שיהיו מסוגלים לעמוד בקצב ולהתמודד עם ההתפתחות המהירה בכל תחומי החיים".

תיכון אלבשאאר הוקם בשנת 2005. התיכון הוא ארבע שנתי ולומדים בו כיום כ-500 תלמידות ותלמידים, חלק לא מבוטל מהם מגיעים לבית הספר מחוץ לסכנין.

מנהל תיכון אלבשאאר סכנין. ד''ר אמיר חאג'  (צילום: תיכון אלבשאאר)
מנהל תיכון אלבשאאר סכנין. ד''ר אמיר חאג' (צילום: תיכון אלבשאאר)


"בצוות ההוראה של בית הספר יש למעלה משבעים מורות ומורים בעלי תואר שני ויותר מכך", אמר חאג'. "אנחנו מקיימים שיתופי פעולה עם מספר אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות, כאשר תלמידי בית הספר יוצאים מידי שבוע באופן מאורגן, בשעות אחר הצהריים ללימודים אקדמיים משותפים, שתורמים לקידומם ומקנים להם נקודות זכות לתואר הראשון".

"המעורבות החברתית של תלמידי בית הספר היא ערך עליון מבחינתנו ואני יכול לומר בגאווה שמאה אחוז מתלמידי בית הספר נוטלים חלק בפעילות התנדבותית ובתרומה לחברה. תלמידי ענף מערכות רפואה מתנדבים במשך שלוש שנים במרפאות, בתי חולים ומרכזי עזרה ראשונה. תלמידים במגמה להנדסת מחשבים מתנדבים בחברות מחשבים שונות בארץ. הם עובדים על פיתוח יישומים טכנולוגיים שונים וזו רק חלק מהפעילות".