משרד החינוך החליט להוציא את דמותה של פעילת האקלים השוודית, גרטה טונברג, מחומרי לימוד שהופקו ע"י ידו, זאת לאחר התמיכה שהביעה מוקדם יותר היום (ראשון) בארגון הטרור חמאס. האקטיביסטית השוודית שפועלת למען עצירת ההתחממות העולמית ושינויי האקלים, העלתה ציוץ לטוויטר בו כתבה כי היא ניצבת לצד עזה לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס: "צדק וחופש לפלסטינים ולכל האזרחים הנפגעים". דמותה אינה יכולה לשמש מודל עבור תלמידינו, שרבים ראו בה השראה.

עוד נמסר מהמשרד: "חשוב להבהיר, שאין אנו מוחקים את תרומתה להיסטוריה של התנועה הסביבתית העולמית, אלא, מסתפקים באיזכור עובדתי של תרומתה, יחד עם פעילים רבים אחרים. למערכת החינוך תפקיד מכריע בתיווך הפעולות הנחוצות להבנת התופעות וההשלכות של שינוי אקלים, הפחתת הפגיעה ומתן כלים להתמודדות עם המשבר בהתאמה לגילאי התלמידות והתלמידים. אנו ממשיכים , לקיים את התוכנית לחינוך בתחום שינוי אקלים, תוך חיזוק החוסן הרגשי והחברתי להתמודדות עם ההשלכות של שינוי אקלים ופעולה אקלימית, במיוחד בימים אלה של אסון לאומי".

טונברג, שקיבלה פרסים והוקרות בעקבות פעולותיה למען הסביבה, ביניהם פרס כבוד של החברה הגאוגרפית המלכותית של סקוטלנד ואשת השנה של המגזין "טיים" לשנת 2019, ונכללה ברשימת מאה הנשים המשפיעות במגזין "פורבס", לא כתבה אף מילה על קורבנות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ביישובי העוטף.

עוד הוסיפה בציוץ: "שבוע 270. היום אנו שובתים לאות סולידריות עם פלסטין ועזה. העולם צריך להשמיע את קולו ולקרוא להפסקת אש מיידית". לאחר תגובות רבות שקיבלה בנושא, מחקה גרטה את הציוץ.