למד תואר להנדסת בניין באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע והסית נגד מדינת ישראל: בית המשפט השלום בחיפה האריך אתמול בשלושה ימים נוספים את מעצרו של מוחמד טאהא (24), תושב כאבול שבגליל המערבי, שנעצר בחשד לביצוע "עבירות ממניע גזענות והתנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור". סטודנטים ששוחחו היום (שלישי) עם מעריב אונליין טוענים כי התריעו בעבר על התנהלותו בפני האוניברסיטה, אך פניותיהם לא טופלו כראוי. 

דובר צה"ל בערבית חושף את השקר של חמאס: זאת כמות הדלק שיש ברשותו

בהחלטתה, ציינה השופטת רונה פרסון כי לאחר שעיינה בחומר הסודי, הגיעה למסקנה כי קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו. "שקלתי את בקשת הסנגור להורות על שחרור לחלופת מעצר, אך הגעתי למסקנה כי בשלב זה אין מקום לחלופה כלשהי", הסבירה השופטת.

גורמים יודעי דבר ששוחחנו איתם אמרו כי "באוניברסיטת בן גוריון מזועזעים  ורואים את הפוסטים בצורה קשה וצפויים לנקוט נגד הסטודנט באמצעים חמורים ואף נבחנת אפשרות לשלול את זכאותו לתואר".

רב-פקד חאלד שנאן, קצין חקירות מודיעין בתחנת טמרה אמר כי "החשוד העלה פוסטים ברשת, כולם על רקע מסגד אל-אקצא, וכתב בין השאר: 'נרצח בשם האל. חבל שלא הייתי איתם', ו'או שנרצח או שננצח למען האל'".

"הסמרטוט בתמונה סטודנט להנדסת בניין שלמד במחזור שלי", כתב בר, אחד הסטודנטים. "התרעתי לאוניברסיטה עליו ועל כמה מחבריו לספסל הלימודים על הסתה. התגובה שהתקבלה ממחלקת הנדסה בבן גוריון היא קריאה לאחדות בינינו ו-0 טיפול במקרה". עוד הוסיף: "מתבייש להיות בוגר של האוניברסיטה במחלקה להנדסת בניין. זו התוצאה של ההתעלמות ועצימת העיניים. מציע לסטודנטים לפקוח טוב עיניים ברשתות על חבריהם לספסל הלימודים".

במייל ששלחו בעבר הסטודנטים בעקבות התנהלות הסטודנט החשוד בהסתה, נכתב:

מייל שנשלח בעבר בעקבות התנהלות הסטודנט וחבריו (צילום: צילום פרטי)
מייל שנשלח בעבר בעקבות התנהלות הסטודנט וחבריו (צילום: צילום פרטי)

סטודנטית נוספת כתבה: "אוניברסיטת בן גוריון היקרה! אני מאוד מקווה שאותו אחד שטוען 'נרצח בשם האל. חבל שלא הייתי איתם', ו-'או שנרצח או שננצח למען האל' ומביע תמיכה בארגון טרור - לא יקבל תואר במדינה! בושה לאוניברסיטה ולמדינה שאחד כזה יהיה מהנדס במדינת ישראל".

סטודנט אחר הוסיף: "אנחנו מאוגדים, כ-70 סטודנטים מהמחזור שלו וכרגע אנחנו פועלים לשלול ממנו את הזכות לסיים לימודים ולקבל מאיגוד המהנדסים דיפלומה".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר: "אוניברסיטת בן-גוריון מזועזעת מתמיכת סטודנט לשעבר בטרור בכלל ובטבח הנורא שהתרחש בשבת השחורה בפרט. הסטודנט הושעה לאלתר וכל זכויותיו האקדמיות הוקפאו, לרבות קבלת תואר, עד לדיון בעניינו בוועדת המשמעת. אנחנו נמשיך ונפעל בנחישות להוקיע מתוכנו כל גילוי הזדהות או תמיכה בטרור".