ברקע המבצע בעזה: שוטרי המחוז הצפוני במשטרה עיכבו היום (שלישי) לחקירה 13 חשודים במעורבות בקטטה בין עשרות תלמידים בבית הספר במגא'ר, בה נפצעו ארבעה מהם באורח קל. בשלב זה הרקע לאירוע נמצא בבדיקה.

בקטר הצהירו: "יש פריצת דרך במו"מ לשחרור חטופים" - וזכו להכרת תודה ישראלית 
"עריפת ראשים ועקירת הלבבות": ההוראות שקיבלו מחבלי החמאס

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל קוראת למנהיגים הפורמאלים והבלתי פורמאלים לפעול למניעת התנהגות בריונית ואלימה, ארועים אלה עלולים להטיל צל כבד על מרקם היחסים בין התושבים".

גורם שמעורה בפרטים מספר למעריב: "בתיכון התרחשה קטטה על רקע אמירה של תמיכה בחמאס. תלמיד מוסלמי הביע תמיכה והתבטא בעד מעשי הטרור של חמאס ותלמידים דרוזים - שקרובי משפחתם ואחיהם הגדולים הם חיילים שנלחמים בצה״ל נגדם -  לקחו את אמירות התמיכה שלו בארגון הטרור בצורה קשה. הם החלו להתווכח זה עם זה על חמאס ועל המלחמה - ולבסוף זה התפתח לקטטה בה יש ארבעה פצועים". 

לדבריו, "באותו בית הספר לומדים תלמידים מוסלמים, נוצרים וגם דרוזים - אז כך שיש לעיתים חיכוך בין האוכלוסיות, בייחוד במצב של מבצע או מלחמה. זו לא פעם ראשונה שויכוח מתפתח לקטטה - בעבר קרו מקרים כאלה בין תלמידים מוסלמים לדרוזים".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר בארוע חמור שהפתח לקטטה בין תלמידים מוסלמים לדרוזים על רקע ויכוח אישי. בעקבות הארוע בוצעו מעצרים על ידי משטרת ישראל לאחר שמנהל בית הספר הזעיק את כוחות המשטרה. מנהל בית הספר הונחה לפעול בנחישות מול כל גילוי של אלימות במלוא חומרת הדין ובתאום מול משטרת ישראל. המחוז מלווה את בית הספר בהפעלת תכנית התערבות בעקבות ארוע זה".

תגובת משרד החינוך: "מדובר באירוע חמור שהפתח לקטטה בין תלמידים מוסלמים לדרוזים על רקע ויכוח אישי . בעקבות הארוע בוצעו מעצרים על ידי משטרת ישראל לאחר שמנהל בית הספר הזעיק את כוחות המשטרה. מנהל בית הספר הונחה לפעול בנחישות מול כל גילוי של אלימות במלוא חומרת הדין ובתאום מול משטרת ישראל. המחוז מלווה את בית הספר בהפעלת תכנית התערבות בעקבות אירוע זה".