סטודנטים בטכניון נדהמו לגלות כי חלק מחבריהם הערבים לספסל הלימודים פרסמו פוסטים המביעים תמיכה במתקפת הפתע של חמאס. מיכל, שלומדת במוסד האקדמי בחיפה, סיפרה הבוקר (חמישי) בשיחה עם יוסי מזרחי בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM על התחושות קשות וההחלטה להגיש תלונות להנהלת הטכניון נגד אלו שהביעו שמחה לאחר זוועות ה-7 באוקטובר. 

"המלחמה מרחיקה אותנו מישראל": הנתונים המטרידים המגיעים מארה"ב

"אותי זה הפתיע", היא מודה בפתח דבריה. "ביום-יום יש אוכלוסייה מאוד מעורבת ויש הרמוניה, המון ביחד, ובעקבות המלחמה יש הרבה אנשים שגילו את הפנים המכוערות שלהם, ואנחנו ממש מופתעים". 

לדבריה, "זה התחיל באמת כשב-7.10 קרה מה שקרה, ומבחינתנו זה ממש יום אבל של כל המדינה, של כל היהודים בעולם, ופתאום מתחילים לצוץ פוסטים של חברים מפקולטות שונות שלומדים איתנו באוניברסיטה שמסובסדת על ידי המדינה, רובם על מלגה, שכותבים בהם 'ה-7 באוקטובר, היום השמח בחיי' או סרטון שמכינים שקשוקה וכתבו 'שקשוקת הניצחון'. כתבו שם דברים כמו 'החופש קרוב מתמיד' - דברים שלא רק שהם מעליבים, הם פשוט מזלזלים והייתי אומרת אפילו קצת מפחידים. לצערנו אנחנו לא רואים שום התקדמות מבחינת הנהלת הטכניון".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בעקבות סערת הרוחות בטכניון הוציאה ההנהלה הודעה לסטודנטים, ובו נכתב בין היתר כי נשיא הטכניון מינה צוות מיוחד שבדק את התלונות וקבע כי רבע מכלל התלונות לא נגעו לסטודנטים בטכניון, בעוד תלונות אחרות כללו האשמות כזב. "קודם כל זה לא מספיק, וחשוב לי לציין גם שהבחורה האחת שהעלו אותה לבית דין משמעתי של סטודנטים. זה קרה רק כי היא כבר גם ככה בטיפול משטרתי. כלומר, הם לא רצו להראות שהם באמת לא עושים שום דבר נגד זה", אומרת מיכל. "חוץ מהמכתב הזה (מההנהלה), הם האשימו אותנו הסטודנטים ביצירת קרע בחברה ובקמפוס, ואני רוצה לשאול איך זה הגיוני שיום אחרי המכתב מופיע על קיר הנצחה שהוקם במיוחד לטבח שקרה ב-7.10, שני פתקים שבאחד כתוב 'לשחרר את פלסטין' ובשני כתוב שאנחנו רוצחים?".

מהטכניון נמסר שהם מחפשים את האשמים ושהוגשה תלונה במשטרה בנושא.

"כשתולים שלטי חטופים במרחב הקמפוס, וגם אם נגיד שהם עושים אזושהי תגובה, בסוף הם (הנהלת הטכניון) לא נתנו לנו את היחס המתאים. הם לא הרגיעו אותנו, הם לא הראו שהם עושים הכל כדי לסדר את זה. אני אישית במילואים, בדרום, בשטח, ובאמת כל רגע שיש לי, במקום להתקשר למשפחה שלי ולחברים להגיד שאני בסדר, אני מתעסקת בלראות איך אני יכולה לשמור על הסטודנטים שלנו שהם ירגישו בטוחים בקמפוס, בקמפוס שהם ירגישו שהוא ערכי ושהוא דואג להם ושהוא בעד המדינה".

עוד הוסיפה: "יש פה דיסוננס, מעל 30% מהסטודנטים בטכניון נמצאים כרגע על מדים במילואים וגם הסגל, וכל הכבוד לכולם, אבל מצד שני יש את התלונות האלה שלא מגיבים אליהן בדרך הנדרשת, לא מספיק תקיפים איתם ובינתיים מנסים לסבן אותנו עם כל מיני הערות כמו 'זה לא בדיוק נכון'. בסוף אני רואה מישהו מהקמפוס שלי, שנתיים מעליי, שמעלה פוסט כזה - אני יודעת שהוא לומד בטכניון והוא לא בתוך הארבעה אנשים האלה שזומנו לבירור. בוודאות יש פה משהו חסר בהתנהלות. וגם אם הזמינו מישהו לבירור, מה זה ועדת דין משמעת? הבן אדם הזה לא צריך להישאר שם! מה השלב הבא אחרי שאתה אומר שה-7.10 זה היום הכי שמח בחיים שלך? ובאמת נקודה חשובה היא שהם מפעילים תא סטודנטים מתוך המסגד בתוך הטכניון מתקציבים שהם באמת לטובת סטודנטים מוסלמים, והם פשוט מביאים תכנים שהם מחקו בשבועיים האחרונים כי הם ראו שכולנו מחפשים את הדברים האלה, תכנים אנטי ציוניים, אנטי להט"ב... אני פשוט בהלם שהם קורים בתוך האוניברסיטה. לכן פנינו אליכם כדי שתנסו לעזור לנו ללחוץ עליהם יותר".

מהטכניון נמסר בתגובה: "אנו מגנים בתוקף אירועים מסוג זה, מביעים שאת נפש ממבצעיו. בזמן שאלפי סטודנטים וחברי סגל שלנו מגוייסים להגנה על הבית. נתייחס באפס סובלנות למעשים כאלה. הפתקים ששמו על אותו קיר הוסרו לאלתר והוגשה גם תלונה במשטרה".