פירמת הייעוץ Tefen ערכה סקר בנושא חינוך בקרב 843 בעלי תפקידים שונים מכל הארץ משני המינים ומכל המגזרים, וממנו עולה כי 69% מהמשיבים שלחו את ילדיהם למסגרות בשבוע החולף (לא כולל תושבים שפונו מבתיהם) ו-31% לא שלחו. מהסקר עלה עוד כי ב-62% ממוסדות הלימוד קיים מרחב מוגן ואצל 38% לא קיים.

הנתונים מצביעים על כך שבקרב הורים ששולחים את ילדיהם למסגרות 66% עושים זאת בלב לא שלם, בעוד ש-34% שלמים עם ההחלטה לשלוח. 63% מהאנשים טוענים שההחלטה לפתוח מוסדות לימוד בהתאם למתווה של פיקוד העורף כתלות במקום מגורים הינה נכונה ו-28% מתנגדים להחלטה.

עוד עולה מהנתונים כי 65% חושבים שזה לא נכון לתת לרשויות המקומיות להחליט עצמאית על מתווה הלימודים, בעוד ש-24% תומכים בכך. כמו כן, 48% חושבים שלימודים בזום אינם אפקטיביים באשר לתלמידי בית ספר ו-32% חושבים שכן. בנוגע לתלמידי החטיבה הגבוהה התוצאות שונות, כאשר 51% טוענים שזה אפקטיבי בעוד ש-32% חושבים שלא.

בקרב מי שאינם שולחים את ילדיהם למסגרות נשאלה השאלה עד מתי ימשיכו לא לשלוח את ילדיהם. 52% אומרים שעד שלא תישאר להם ברירה מבחינת החזרה הפיזית לעבודה, 22% ישלחו רק כשימצא פיתרון בטוח והולם לילדים הן מבחינת אבטחה ומיגון, 11% אומרים שרק בסיום המלחמה ישלחו ו-10% אינם יודעים.

בקרב הורים שחשים שילדיהם נמצאים בחרדות ומצוקה 60% מעידים שלא ניתן כל מענה מקצועי לילדים, 22% מלווים על ידי הצוות החינוכי במסגרות, 10% מקבלים טיפול פסיכולוגי ו-8% טיפול תרופתי. בקרב הורים לתלמידי התיכונים נשאלה השאלה האם לדעתם ההחלטה של רן ארז לבטל את בגרויות החורף ולקיים את כל הבגרויות בקיץ נכונה, והתשובות היו: 65% בעד 24% נגד ו-12% לא יודעים.

מלי ביצור פרנס, מנכ"לית Tefen, אומרת כי "המדינה נמצאת בכאוס מטורף מאז ה-7 באוקטובר, וכי אחד הנושאים המרכזיים שנמצאים על סדר היום הוא החינוך. מעודד לראות שבשבוע החולף רוב ההורים שנשאלו כבר שלחו את הילדים למסגרות (כמעט 70%) וזה קריטי כדי להניע את גלגלי המשק ולהימנע ממיתון כיוון שכל עוד הורים לא חוזרים לעבוד זה פוגע בצורה קריטית בעסקים ובצריכה. עם זאת יש עדיין לא מעט סוגיות שאינן מטופלות כמו למשל מוסדות רבים מדי שאינם ממוגנים, המצב הנפשי של ההורים והילדים, רוב ההורים לא מצליחים לתת מענה מקצועי לילדיהם הסובלים מחרדות וגם לא מרגישים עדיין בטוחים לשלוח ילדים למסגרות ועושים זאת מחוסר ברירה. חייבים להבין שלתחום החינוך השלכות קריטיות על המשק כולו. אנחנו נמצאים כבר יותר מחודש במלחמה ויש התקדמות חיובית אבל והציפייה היא שנהיה טוב יותר לפחות בתחום החינוך שעוד איכשהו אפשר לשלוט בו ולנהל אותו".