הבוקר (ראשון) נפתחו מערכות החינוך בשדרות לטובת כ-4000 תלמידים, זאת לאחר כחמישה חודשים במהלכם הושבתו המוסדות ותושבי העיר התפזרו ברחבי הארץ. אלון דוידי, ראש העיר שדרות, שוחח עם "מעריב",  זאת לרגל החזרה ללימודים שמביאה עמה משב רוח רענן וגם מחזירה חלק מהשגרה.

"שדה של נשמות": נערה בת 17 ציירה 1,145 כלניות לזכר חללי ה-7.10
בקרוב בישראל? זו הממשלה שתאסור שימוש בסמארטפונים בבתי הספר

בשדרות 17 בתי ספר, 13 יסודיים ו-4 תיכונים, 82 גני ילדים ו-19 מעונות יום. חשוב לציין כי העירייה נערכה וקיימה במשך שבוע וחצי הכנות לצוותים החינוכיים, בהנחיית פסיכולוגים ומטפלים. בנוסף לסגל ההוראה, גויסו עוד כ-130 מטפלים לתגבור מערך הטיפול הרגשי וטיוב המענה לילדים. 

פתיחת מוסדות החינוך התקיימה הבוקר במעמד שר החינוך, יואב קיש, מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד ומכובדים נוספים. גם דוידי היה שם, וניכר עליו שלצד השמחה שלעיר הרפאים שלו חזרו רבים מתושביה, הוא מתוח, כמי שמבין את המשמעויות הביטחוניות והאחריות הכבדה שעל כתפיו. זה האיש שלאורך שנים, מעל כל במה, התריע שהחמאס מתעצם, הוא לא מאנשי הקונספציה שכשלה.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי ושר החינוך יואב קיש (צילום: עיריית שדרות)
ראש עיריית שדרות אלון דוידי ושר החינוך יואב קיש (צילום: עיריית שדרות)

חזרה לשגרה בשדרות (צילום: עיריית שדרות)
חזרה לשגרה בשדרות (צילום: עיריית שדרות)

ראשית נשאל דוידי למה נדרשה העירייה כדי להפעיל את המסגרות מחדש. ראש העיר מספר שפעל בשת"פ הדוק עם משרד החינוך והוא שמח על ההצלחה. עוד סיפר לגבי צרכים ייחודיים שניתנו להם תשומת הלב: "עסקנו בהעצמת הצוות החינוכי  - הן במספר אנשי החינוך, כולל גיוס של מאות אנשי ונשות חינוך חדשים וחדשות, וגם בהעצמתם, ומתן כלים להתמודדות עם סוגיות שונות שעולות מכורח המצב. צריך לזכור שגם אנשי החינוך וצוותי ההוראה עברו בדיוק את מה שעוברים הילדים וחשוב לחזק אותם כדי שיהיו שם עבור התלמידים". 

דוידי מבין שיש עוד עניינים שצריך לתת עליהם את הדעת, וחוזר שוב ושוב לסוגיית החוסן של תושביו: "אם היינו יכולים להתגבר על כל קושי, כמובן שהיינו מטפלים בראש ובראשונה בחשש שעדיין מקנן בתושבים בשל מאורעות ה-7/10 והטראומה הקשה, בפחד ובזיכרונות שעדיין צפים. זה ייקח זמן והעירייה, באמצעות השירות הפסיכולוגי-חינוכי ומרכז חוסן, ערוכה בכל הכלים המקצועיים על מנת להעניק מענה בתחום זה".

"כפי שמרגישים את החשש בארץ, כך מרגישים את החשש בעיר", אמר והדגיש. "ככל שכוחות הרשע ימשיכו לחיות לצדנו אין סיבה שלא לחשוש. לכן אני בטוח שהמדינה וצה"ל יעשו מה שנדרש על מנת לחסל את החשש באמצעות חיסול האיום שהוא החמאס והג'יהאד, בלי תוצאה כזו, כולל, כמובן, השבת כלל החטופים, לא נוכל לראות ניצחון שלנו ולא יהיה כאן שקט וביטחון". המסר מבחינתו הוא ש"חייבים להמשיך קדימה, מכיוון שהמלחמה עוד ארוכה". 

דוידי שחה קצרות בפוליטיקה הארצית, כחלק מהרשימה של "ימינה". כזכור, כשהתחיל "להריח" את כוונות בנט, סירב להיות חלק מהמהלך שהביא לקואליציה עם מפלגות ערביות וממשלה עם שמאל קצה.

האם בכוונתך להתמודד מתישהו שוב?
"לא עוסק בבחירות לכנסת, כל כולי למען תושבי שדרות", השיב. הוא נערך לבחירות המוניציפליות בשדרות בנובמבר, ומעוניין בקדנציה נוספת כראש עיר. 

דוידי מסכם: "להקפיא פעילות של עיר ולהשיבה לחיים, זה אתגר שאני לא חושב ששום גורם ישראלי לא התמודד עמו. למדנו לחיות לצד הדואליות הזו וזה מה שמאפשר לנו לצמוח".