פיתוח חדש של הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב יסייע ללוחמי צה"ל בהפעלת רכבים קטנים הנשלטים מרחוק ומצויידים במצלמות, על מנת לאתר גופים מסוכנים בשטח. במסגרת כך, החוקרים הצליחו להגדיל משמעותית את טווח השליטה על המכונית, במיוחד בתנאי שטח קשים, ובאמצעות משקפיים מיוחדות להרחיב מאוד את יכולות "הראייה" של הלוחמים, הבנת השטח והקטנת הפגיעה בחיי אדם. 

הפיתוח נעשה בהובלתם  של הדוקטורנט עומר צדקי והפוסט דוקטורנט אנטון קחרצבסקי מצוות המעבדה של פרופ' פבל גינזבורג, במחלקה להנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב. צוות החוקרים מספר שבעקבות פנייה שהתקבלה במחלקה הם החליטו להירתם לאתגר ולבחון כיצד ניתן לשדרג את יכולות הקליטה של הרכבים המונעים בשלט מרחוק לטובת שיפור ביצועי החיילים בשדה הקרב.

פרופ' פבל גינזבורג: "בימי המלחמה, נדרשים לוחמי צה"ל להתמודד עם סכנות רבות ובהן גופים זרים אשר מונחים בשטחים טקטיים. זיהוי של גופים אלו מרחוק הוא קריטי למניעת פגיעה בלוחמים, ונדרשת מערכת אוטונומית לזיהוים, כמו רכבים קטנים, בעלת שליטה מרחוק. יחד עם זאת, במהלך ההפעלה נתקלו כוחותינו בבעיה בטווח הקליטה של הרכבים עקב התמודדות עם סלעים, שיחים והפרעות נוספות המקשות על העברת ערוץ התקשורת".

הדוקטורנט אנטון קחרצבסקי מוסיף: "פיתחנו מערכת הגדלת טווח שליטה עבור מכונית ייחודית, הנשלטת מרחוק, אשר מסוגלת להתגבר על תנאי השטח הקשים. זאת באמצעות ייצור אנטנות יעילות יותר, וכן שימוש במספר ערוצי קליטה. המשתמש חובש משקפיים אשר מציגות לו את הנראה במצלמת המכונית, וכך מזהה חפצים זרים בצורה סטרילית ונוחה".

הדוקטורנט עומר צדקי מציין כי בעתיד ניתן אף יהיה להשתמש בטכנולוגיה זו לצורך לוחמה אלקטרונית, אנטנות חכמות וערוצי תקשורת מוצפנים. "מיד עם קבלת הפנייה היה לנו ברור שחייבים לתת לזה מענה מיידי. אנחנו שמחים שבתזמון קצר מאוד הצלחנו לפתח מערכת יעילה שתסייע מאוד ללוחמים להתמצא בשטחים קשים ולנצח את האויב", אמר.