פרס טיורינג, המכונה "הנובל של מדעי המחשב", יוענק לפרופ' אבי ויגדרזון, בוגר הפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב וחוקר במכון למחקר מתקדם (IAS) בפרינסטון. הפרס הוא פרס שנתי הניתן על-ידי ארגון ה-ACM - האגודה האמריקאית למכונות מחשוב. 
ביוני 2023 קיבל פרופ' ויגדרזון תואר דוקטור לשם כבוד מהטכניון, זאת "על תרומתו החשובה ועל מנהיגותו בתחומי התאוריה של מדעי המחשב ובמתמטיקה בדידה, לרבות תורת הסיבוכיות, הצפנה, גרפים מרחיבים ועוד; ולאות תודה על קשריו ארוכי השנים עם הטכניון, שתחילתם בלימודי התואר הראשון". 

"מרחיבים אופקים": תכנית הלימודים שתצמיח את דור מחנכי המחר בנגב

הירי ביובל קסטלמן: מח"ש סגרה את בדיקת החשד לשיבוש חקירה

פרופ’ ויגדרזון, יליד חיפה (1956), השלים תואר ראשון בפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב בטכניון. לאחר שסיים את לימודי התואר הראשון בשנת 1980 הוא המשיך לתואר שני ודוקטורט בפרינסטון, וכיום הוא משמש חוקר במכון ללימודים מתקדמים בפרינסטון. במהלך השנים הוא פרסם מאות מאמרים וזכה בשורה של פרסים ומלגות ובהם מלגת אלון, פרס גדל, פרס קוננט, פרס נבלינה ופרס אבל (Abel Prize). כדי להנגיש את תחום הסיבוכיות ואת קשריו לתאוריה של מדעי המחשב כתב פרופ’ ויגדרזון ספר בנושא: “מתמטיקה ומחשוב – תאוריה שחוללה מהפכה בטכנולוגיה ובמדע”. 

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון בירך את פרופ' ויגדרזון ואמר: "אנחנו גאים מאוד בהיותו בוגר הטכניון ובקשריו ארוכי השנים עם קהילת החוקרים שלנו.הזכייה בפרס טיורינג מבטאת את ההכרה העולמית בתרומותיו יוצאות הדופן של פרופ’ ויגדרזון ואנו מברכים אותו על הכבוד הרב ושמחים בשמחתו".

דיקן הפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב, פרופ' דני רז, אמר כי "תרומתו העצומה של פרופ' ויגדרזון לעולמות המתמטיקה והמיחשוב, שזיכתה אותו בהכרה בין-לאומית בפרסי אבל, גדל, קוננט ונבלינה, הובילה כעת לבחירתו לפרס נובל של מדעי המחשב, פרס טיורינג. פרופ' ויגדרזון הוא מופת לבוגרים שלנו – בוגר שסיים את לימודיו ומאז הקדיש את הקריירה שלו לקידום הידע האנושי. כחוקר מבריק בשני התחומים האלה, מתמטיקה ומדעי המחשב, ובממשק ביניהם, אין ראוי ממנו לקבל את הפרס".

פרופ' אבי ויגדרזון דיבר בשם מקבלי התארים בטקס תוארי דוקטור לשם כבוד שהתקיים במסגרת אירועי הקורטוריון – מושב חבר הנאמנים של הטכניון - ואמר: "אני מודה לכל המוסדות האקדמיים שהייתי בהם, כשהטכניון הוא כמובן הראשון שבהם, ה'אלמה-מאטר' שלי. הטכניון הכין אותי היטב לקריירה האקדמית שלי. הטכניון הוא מאור של מצוינות התורם לביטחונה של מדינת ישראל ולכלכלתה מתוך חתירה לידע ולאמת באמצעות חקירה והיגיון, פתיחות ושיתוף פעולה עם החברה הישראלית והגלובלית. חשוב לשמר את הערכים האלה".